سید ابراهیم رییسی با بیش از17 میلیون رای رییس جمهور منتخب شد

رئیسی پیشتاز رقابت

گروه جامعه - رئیس ستاد انتخابات کشور آمار اولیه انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را اعلام کرد و بر این اساس آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری است. به همین ترتیب آقای سیدابراهیم رئیسی با بیش از 17 میلیون و هشتصد هزار رای،‌ محسن رضایی با بیش از 3میلیون و سیصد هزار رای،‌ آقای عبدالناصر همتی با بیش از دو میلیون و چهارصد هزار رای، آقای سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با حدود یک میلیون رای مجموع آرا را تا این لحظه کسب کرده‌اند.
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس ستاد انتخابات کشور در مورد اینکه چرا آمار بصورت دقیق اعلام نشده است، گفت: هر لحظه تجمیع آرا در حال انجام است و  وقتی نهایی شد آقای وزیر کشور طی یک مراسم رسمی آمار نهایی را اعلام می‌کنند.
عرف در مورد نتیجه دیگر انتخابات ۲۸ خرداد تاکید کرد: تمام ظرفیت مان را برای تجمیع آراء ریاست جمهوری گذاشتیم و همانطور که قبلاً گفتیم قرار شد اول آراء ریاست جمهوری را تجمیع کنیم، بعد در تهران وارد خبرگان و مجلس و سپس شوراها شویم؛ اما استان‌ها و شهرستان‌هایی که کار ریاست جمهوری‌شان را تمام کرده‌اند کار شوراها را آغاز کردند و چون واحد شهرستانی هستند در خود شهرستان‌ها و استان‌ها آن را اعلام می‌کنند و ضرورت اعلام نهایی ملی ندارد
نتایج انتخابات ریاست جمهوری به تصویب هیات اجرایی انتخابات رسید
نماینده مجلس در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تصویب اعضای هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری رسید.
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به نشست امروز هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: در این جلسه موضوع انتخابات و نتایج آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در نهایت نتایج سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توسط تک تک اعضای هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری امضاء و به تصویب این هیات رسید.
نماینده مجلس در هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: در صورت هر گونه شکایت و اعتراض افراد در مهلت قانونی می‌توانند شکایت خود را به هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند تا مورد بررسی قرار گیرد.
پس از اعلام اولیه وزارت کشور مسولان عالی رتبه کشوری و لشکری با تبریک های جداگانه این پروزی را به سید ابراهیم رییسی تبریک گفتند. در همین رابطه رهبر معظم انقلاب پیام تبریک به مردم صادر کردند. همچنین روسای سه قوه به همین مناسبت با رییسی دیدار و گفت و گو کردند.
رئیسی در دیدار حسن روحانی با او: از همه صاحبنظران و اندیشمندان می‌خواهم ما را از دیدگاه‌ها و نظرات خود مطلع کنند
رئیس‌جمهور منتخب گفت: از همه صاحبنظران و اندیشمندان می‌خواهم ما را از دیدگاه‌ها و نظرات خود مطلع کنند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب در دیداری که حسن روحانی رئیس جمهور با او داشت، اظهار داشت: از مردم بسیار عزیز بزرگوار و زمان‌شناس سپاس و تشکر دارم و خدواند متعال را نسبت به این اعتمادی که مردم به این طلبه خدمت‌گذار داشتند شکر می‌کنم  و امیدوارم که این اعتماد، رای و محبت مردم را بتوانم در طول مدت مسئولیتم جبران کنم.
وی افزود:‌ این وظیفه‌ای سنگینی که مردم به عهده من گذاشتند انشالله با کمک خداوند بزرگوار و ائمه اطهار (ع) عملی کنم.
رئیسی گفت: حتما از تجربیات دولت فعلی استفاده خواهیم کرد. انشالله با همکاری که با آقای روحانی و همه اعضای دولت خواهم داشت در این مدت 1 ماه و خوردی از تجربیات، نظرات، گزاراشات و دیدگاه های مسئولان محترم با اعلامی که آقای روحانی در دولت خواهند داشت استفاده می‌کنم و  نشست خواهی داشت.
رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: از همه صاحبنظران و اندیشمندان می خواهم ما را از دیدگاه‌ها و نظارت خود مطلع کنند.
رئیس‌جمهور منتخب  در دیدار قالیباف با آیت‌الله رئیسی: همه تلاش خود را برای باز کردن گره‌های کشور به کار می‌‌گیریم 
رئیس جمهور منتخب گفت: در دولت جدید همه تلاش خود را برای باز کردن گره‌های کشور بویژه در زمینه مشکلات معیشتی مردم به کار خواهیم بست. 
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب دیدار و گفت وگو کردند.
آیت‌الله رئیسی بعد از دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: حتما با مجلس شورای اسلامی، نمایندگان و ریاست آن و همه نخبگان و صاحبنظران، برای شکل دادن دولت جدید به منظور بازکردن گره‌های کشور تلاش خواهیم کرد به گونه‌ای که امیدی که در مردم عزیزمان نسبت به آینده ایجاد شده است، افزون شود و اعتمادشان به دولت روز به روز افزایش یابد و دولت و ملت در کنار هم یک زندگی بسیار روشن و دل نشینی داشته باشند.
رئیسی گفت: از همه مردم عزیز کشور و نامزد‌های محترم که با شوق و اشتیاق در تجلی انتخاباتی پرشور نقش آفرینی کردند، سپاسگزاری می‌کنم.
وی گفت: به ویژه از نقش مقام معظم رهبری در راس همه از رهبر معظم انقلاب اسلامی در ایجاد زمینه چنین حضوری که همه مردم و جمهور در شکل گیری دولت جدید نقش ایفا کنند، صمیمانه تشکر می‌کنم.
رئیس جمهور منتخب افزود: از همه بزرگان، مراجع تقلید و نخبگان که در سخنان و اطلاعیه‌های خود تلاش کردند تا مردم حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند، سپاسگزاری می‌کنم.رئیسی در پایان ابراز امیدواری کرد حضور مردم در پای صندوق‌های رای در کمک به دولت آینده بسیار نقش آفرین باشد.
رئیسی پیشتاز رقابت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه