تاریخ انتشار:1402/10/11
خروج از وضعیت زیان دهی، بهره ورسازی شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی هما

مدیرعامل صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما):

خروج از وضعیت زیان دهی، بهره ورسازی شرکت های تابعه صندوق بازنشستگی هما

اقتصادسرآمد - مدیرعامل صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) خروج از وضعیت زیان دهی، بهره ور سازی و کوشش برای سود ده سازی شرکت های تابعه این صندوق و همچنین ارتقاء خدمات رفاهی و جلب رضایت بازنشستگان صندوق هما را مهمترین راهبردهای این مجموعه در دور جدید فعالیت اعلام کرد.

به گزارش اقتصادسرآمد، مدیرعامل صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با اشاره به طرح جامع تقویت و خودکفایی صندوق بازنشستگی هما اظهار داشت: یکی از راهبردهای اصلی دوره جدید فعالیت صندوق بازنشستگی هما جلب رضایت بازنشستگان و مستمری بگیران معزز صندوق هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بوده است.

محسن حسنلو در این باره به برنا افزود: با کوشش مدیران صندوق در تمامی ماه های گذشته حقوق و مزایای این عزیزان سر موعد پرداخت گردیده و علیرغم دست و پنجه نرم کردن صندوق با مسائل انباشت شده از گذشته، نگذاشتیم هیچگاه روزی تاخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان عزیز هما ایجاد شود. این امر در شرایطی محقق شد که کسورات بیمه بازنشستگی از ابتدای تشکیل صندوق بازنشستگی هما در عمده ادوار ماضی از سوی شرکت هما پرداخت نشده بود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با اشاره به برگزاری تجمعات ادواری پیشین بازنشستگان هما در اعتراض به مشکلات و نواقص افزود: به لطف خدا و همت مدیران صندوق در ماه های گذشته شاهد رضایت بازنشستگان و عدم برگزاری هرگونه تجمع اعتراضی که در گذشته مرسوم بوده، هستیم.

حسنلو با اشاره به خدمات جدید به اعضاء صندوق بازنشستگی هما خاطر نشان ساخت: ارائه خدمات آنلاین الکترونیک به بازنشستگان در خصوص حقوق و دستمزد و خدمات بیمه درمانی موجب کاهش ضرورت تردد حضوری و جلوگیری از به زحمت افتادن این عزیزان شده است. همچنین تدارک ویژه ای برای خرید های اعتباری بازنشستگان دیده ایم که به زودی اجرایی شده و اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما توانمند سازی شرکت های تابعه صندوق را اولویت دیگر صندوق دانسته و اظهار داشت: در گام اول به دنبال خروج این شرکت ها از وضعیت زیان دهی بودیم و اکنون افزایش درآمد زایی و سوده ده سازی این شرکت ها را در راستای خود کفایی منابع و مصارف صندوق در دستور کار داریم.

حسنلو با اشاره به هم افزایی برای مدیریت و تبدیل دانش انباشت شده صندوق در عرصه صنعت هوانوردی به درآمد زایی و سود آوری برای شرکت های تابعه گفت: در مجموعه جلسات و تفاهم نامه ای که با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور داشتیم دوره هایی را برای مهارت آموزی به علاقه مندان، هنرآموزان و دانش پژوهان صنعت هوانوردی طراحی کرده ایم که منجر به درآمد زایی مجموعه های آموزشی صندوق بازنشستگی هما خواهد شد.

وی یکی دیگر راهبردهای دوره جدید فعالیت صندوق بازنشستگی هما را  ورود مجدانه و پیگیری پرونده های حقوقی گذشته صندوق که منجر به استیفاء حقوق از دست رفته و تضییع بیت المال شده بود دانست و افزود: دراین دوره پرونده های متعدد املاک متعلق به صندوق که مشمول مرور زمان و فرسایش شده بودند به آراء قطعی محاکم رسید و توانستیم قریب به ۲۵۰ میلیارد تومان مال را به صندوق بازنشستگی هما بازگردانیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی هما افزود:

در حل و فصل دعاوی مربوط به معاملات هواپیمایی چابهار که از شرکت های تابعه این صندوق است، جدای از تبدیل بدهی ارزی این شرکت به بدهی ریالی که منجر به کاهش ۵۳۰۰ میلیارد تومانی بدهی صندوق شد، موفق شدیم یکی از دعاوی مربوط به فروش هواپیمای بوئینگ MD را که در حال تبدیل به یک شکایت علیه صندوق بود را حل و فصل نموده و با مذاکرات و کوشش های صورت گرفته انشاء الله این هواپیما به زودی به خط پرواز خواهد برگشت وموجب افزایش ظرفیت بخش عرضه در ناوگان حمل و نقل هوایی کشور خواهد شد.

برچسب ها : صندوق بازنشستگی هما هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شرکت های تابعه

اخبار روز
ضمیمه