در آیین رهاسازی ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی درکلاردشت مطرح شد:

توجه ویژه به آبزی‌پروری در سند مدون اقتصاد دریامحور مازندران


مدیرکل هماهنگی اموراقتصادی استانداری مازندران گفت: در سند تدوین شده اقتصاد دریا محور این استان به توسعه آبزی پروری توجه ویژه ای شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید عباس حسینی در آیین افتتاحیه رهاسازی ۷۰ هزار قطعه بچه ماهیان آزاد تکثیری مرکز بازسازی و حفاظت از ذخائر ژنتیکی آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت، از تلاش‌ها و اقدامات شیلات مازندران در جهت احیا و در مدار تولید قرار دادن ۲۱۴ واحد استخرهای این مرکز قدردانی کرد.
وی اظهارداشت : تلاش و کوشش تلاشگران حوزه شیلات استان با تولید سالانه ۱۱۵ هزار تن با ارزش اقتصادی ۸۰ تا ۹۰ هزار میلیارد ریال قابل تقدیر است.
وی با اشاره به تکثیر بچه ماهیان آزاد تکثیری این مرکز خاطرنشان کرد: این کار در جهت احیا و کمک به افزایش ذخایر و زیست این گونه ارزشمند آبزی دریای خزر صورت گرفته و اتفاق پسندیده است.
وی تقویت و توسعه این راهبرد را مستلزم داشتن نگاه ملی و حمایت‌های همه جانبه دانست و افزود : براساس سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت اقتصاد دریا محور، سند اقتصاد دریا پایه در استان تدوین که در این سند به توسعه آبزی پروری بویژه توسعه پرورش ماهی در قفس های دریایی توجه ویژه ای شده است.به گفته کارشناسان با حمایت ویژه و بیشتر از سرمایه گذاری در طرح های شیلاتی میزان تولید یادشده سالانه به ۱۲۰ هزار تُن تا پایان امسال افزایش می یابد.
حفظ و بازسازی منابع و ذخائر آبزیان دریایی یکی از رسالت‌های مهم اداره کل شیلات مازندران است که در این راستا نقش و رسالت مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر آبزیان شهید باهنر کلاردشت، مهم و راهبردی است.مرکز تکثیر و پرورش آزاد ماهیان شهید باهنر کلاردشت، یکی از مراکز متعلق به سازمان مرکزی شیلات کشور که در زمینه تکثیر، پرورش و رهاسازی بچه ماهی آزاد دریای خزر در کلاردشت فعالیت دارد.این مرکز در سال ۱۳۶۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در مسیر رودخانه سردآبرود یکی از رودخانه های حفاظت شده شمال کشور است که از کوههای تخت سلیمان و علم کوه کلاردشت سرچشمه می گیرد و پس از طی مسیر در شهرستان های کلاردشت و چالوس به دریا می ریزد.
توجه ویژه به آبزی‌پروری در سند مدون اقتصاد دریامحور مازندران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه