مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر

بندرخرمشهر و بنادر عراق در حوزه دریایی و آموزشی همکاری می‌کنند


بندر خرمشهر و بنادر عراقی بویژه بصره در حوزه‌های بندری، دریایی و آموزشی و برای برقراری سفر دریایی همکاری می‌کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی عسکری در نشست مشترک میان ایران و عراق با موضوع سازمان بنادر و دریانوردی در اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: ۲ کشور مسلمان، دوست و همسایه ایران و عراق از اشتراکات دینی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زیادی برخوردارند و امید است در سایه تعامل و همدلی، اقدامات خوبی را به صورت مشترک به سرانجام برسانیم.
علی عسکری با تاکید بر اینکه نشست‌های مشترک به منظور ایجاد تعامل و همکاری انجام می‌شود، اظهار کرد: بندر خرمشهر سالانه ظرفیت جابه جایی ۱۱ میلیون تن کالا دارد و با داشتن ۲۳۰ هکتار وسعت و ۲۱ پست اسکله از بنادر به روز و چند منظور ایران اسلامی به حساب می‌آید.
وی افزود: با توجه به زیرساخت‌های مناسب و کم نظیر در این منطقه، خرمشهر مناسب‌ترین بندر برای صادرات به کشورهای همسایه به ویژه عراق و کویت است.
عسکری خاطرنشان کرد: ترمینال مسافربری بندر خرمشهر از دیگر ظرفیت‌های فعال این منطقه است و آمادگی داریم تا در سریع‌ترین زمان ممکن سفر دریایی را از بندر خرمشهر به بصره راه‌اندازی کنیم.
وی همچنین بر ضرورت انتقال علم و دانش دریایی، تاکید کرد: این ظرفیت در بندر خرمشهر وجود دارد تا در امر دریانوردی آموزش‌های علمی و تجربیات خود را با بنادر عراق به اشتراک بگذارد.
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بندر خرمشهر آمادگی دارد تا در راستای همکاری‌های اقتصادی در حوزه‌های بندری و دریایی نهایت ارتباط و تعامل را داشته باشد.
معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق هم در این نشست اظهار کرد: کشورهای ایران و عراق برادر، همسایه و دوست هستند که در ابعاد مختلف از جمله فرهنگ، سیاست و اقتصاد اشتراکات فراوانی دارند و نشست امروز به منظور ایجاد تعامل، هماهنگی و همکاری در حوزه بندری و دریایی ۲ کشور است.
السید حسنین عبدالستار جبار با اشاره به ظرفیت بنادر عراق، بیان کرد: وزارت حمل و نقل کشور عراق در حوزه بندری و دریایی به دنبال همکاری اقتصادی با بنادر ایران به ویژه خرمشهر است.معاون وزیر حمل و نقل کشور عراق در رابطه با سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره، گفت: از راه‌اندازی سفر دریایی از بندر خرمشهر به بصره استقبال می‌کنیم و امید است به زودی این امر محقق شود.عبدالستار جبار عنوان کرد: از سازمان بنادر و دریانوردی درخواست داریم که ظرفیت‌های علمی - دریایی در راستای آموزش دریانوردان و همچنین نفرات دریایی بنادر عراق به ویژه در بحث مقابله با آلودگی دریایی را در اختیار ما بگذارند.
بندرخرمشهر و بنادر عراق در حوزه دریایی و آموزشی همکاری می‌کنند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه