واکنش گسترده به پخش مصاحبه 20:30 با «روح الله زم»

گروه سیاسی- خبر مثل بمب ترکید. روح الله زم مسئول سایت «آمد نیوز» دستگیر و به کشور بازگردانده شد. او پسر روحانی مشهور حجت الاسلام محمدعلی زم رییس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی  بود که در سال ۱۳۸۰ که از این سمت کنار رفت.زم پس از حوادث انتخابات ۱۳۸۸ از ایران خارج شد. ابتدا به مالزی و سپس به فرانسه رفت و در آنجا سایت و کانال تلگرامی آمدنیوز (صدای مردم) را راه‌اندازی کرد. سایت او به صورت مرتب اخبار عجیب و غربی را منتشر می کرد که یکی ازمهمترین آن خبر جاسوس بودن دختر رییس سابق قوه قضاییه یعنی آیت الله آملی لاریجانی بود. 
به گزارش اقتصادسرآمد، گرداننده شبکه معاند آمدنیوز در مصاحبه ای که برنامه بدون تعارف بخش خبری 20:30 با وی داشت در پاسخ به این سوال که هدفش از تشکیل این کانال چه بود؟ گفت: ما هدف اولی مان که کمی در ‏میانه راه کمرنگ شد ولی تا انتهای مسیر آن رها نکردیم مبارزه با مفاسد اقتصادی بود. ‏زم درباره این که آیا روش این مبارزه منطقی بود یا خیر؟ گفت: شما بگویید کجای آن غیرمنطقی بود؟ ‏
این مصاحبه روز گذشته در سایت ها و شبکه های مجازی واکنش های متعددی را در پی داشت. 
روح‌الله زم که در انتخابات سال ۱۳۸۸ به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نزدیک بود و با تحریریه سایت سحام نیوز (سایت حزب اعتماد ملی) همکاری می‌کرد، گفته است که پس از جنجال‌های انتخابات ریاست‌جمهوری این سال، بازداشت و شکنجه شده است. او ساعت‌ها به میله‌های فلزی بسته شده بود، و در حالت خمیده در آن مکانی نگهداری می‌شد تا اعترافات مورد نظر بازجویان علیه پدر، مهدی هاشمی رفسنجانی، غلامحسین کرباسچی، محمد خاتمی و مهدی کروبی از او اخذ کنند.
در ماه‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸، روح‌الله زم با پاسپورت خودش از مرز قانونی گذشت و به مالزی رفت. وی پس از این سفر به خارج از کشور به «فرار» متهم شد. پدرش، محمدعلی زم، در نامه‌ای که تابستان ۱۳۹۶ خطاب به روح‌الله به صورت سرگشاده منتشر کرده می‌نویسد اگر «دوستان آن نهاد نظامی- سیاسی، گذرنامه‌ات را به آن زودی تحویل نداده و تو را تشویق به خروج از کشور نکرده بودند و پس از خروج قانونی‌ات از کشور متهم به «فرار» نکرده بودند و شرایط لج و لجبازی و تعقیب و گریزها و امنیت‌زدایی‌های بچه‌گانه در دیار غربت مالزی و ترکیه را پیش رویت قرار نداده بودند، این وخامت پیش نیامده بود.» او در ادامه از پسرش می‌خواهد که توبه کند و «خطش» را تغییر دهد.
روح الله زم گرداننده شبکه معاند آمدنیوز، در گفت وگوی تلویزیونی درباره مسائل مختلف از جمله نحوه دستگیری خود، چگونگی دریافت اخبار از داخل کشور، تعاملش با ضد انقلاب و کشورهای متخاصم با ایران، فراخوان رضا پهلوی، نحوه برخورد نیروهای اطلاعات سپاه و ..... توضیح داد.وی همچنین برخی فعالیتهایش را اشتباه خواند و بابت آنها از مردم پوزش طلبید.
گرداننده شبکه آمدنیوز، در گفت وگویی درباره مسائل مختلف از جمله چگونگی دریافت اخبار از داخل کشور، تعاملش با ضد انقلاب و کشورهای متخاصم با ایران، فراخوان رضا پهلوی و نحوه برخورد نیروهای اطلاعات سپاه توضیح داد.
خودش درباره سال 88 می گوید: من تقریبا دو ماه و نیم بازداشت بودم و بعد از آزاد شدن از زندان احساس کردم که باید یک انتقامی بگیرم. یعنی گفتم این کار باید یک جوابی داشته باشد و از در زندان که آمدم بیرون به بازجویم گفتم که من از زندان بروم بیرون قضیه به سادگی تمام نمی شود و او گفت که حالا برو بیرون تا ببینیم چه می شود!
مدتی هم برخی او را از اعضای سیستم امنیتی و اطلاعاتی ایران می دانستند. او در این باره می گوید:در ساختاری که کار می کند ممکن است در حال خیانت باشد و ممکن است فردی بوده که حقوق می گیرد و دسترسی به اطلاعات محرمانه و اخبار طبقه بندی شده و برای ما می فرستد. 
وی در تشریح تغییر نوع نگاهش قبل و  بعد از دستگیری، خاطرنشان کرد: من توقع برخورد وحشیانه ای را داشتم. یعنی در خارج از کشور به من گفته بودند که اگر من بازداشت شوم، برخوردهای خشنی با من خواهند داشت. در حالی که برخورد بدی با من در این مدت نشده است. البته نمی گویم که کویت بوده است.
زم در واکنش به لحظه ای که کانال او از دسترس گردانندگان آن خارج و به دست نیروهای اطلاعات سپاه افتاد و همچنین کاهش سریع دنبال کننده این کانال پس از انتشار این خبر، گفت: این مسئله  یعنی اعتبار این کانال به شخص من بوده است. 
واکنش گسترده  به پخش مصاحبه  20:30 با «روح الله زم»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه