دردسرهای استفاده از تکنولوژی فرسوده در ناوگان های حمل و نقلی

استفاده از تکنولوژی های فرسوده در ناوگان حمل و نقل جاده ای و مونتاژ آن ها توسط برخی از شرکت های خارجی برای کامیون داران مشکل ساز شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از باشگاه خبرنگاران، احمد کریمی دبیر کانون کامیون داران با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی در حوزه بار با ۲ مشکل در حوزه فرسودگی مواجه است، گفت: بسیاری از ناوگان‌ های فرسوده در حوزه حمل و نقل بار، ۴۰ تا ۴۵ سال سن دارند و این در حالی است که بسیاری از مالکان، این کامیون‌ها را صفر خریداری کرده اند، ولی به دلیل آنکه صرفه اقتصادی برای خرید مجدد وجود نداشته است، ناگزیر هستند که از این کامیون‌ها استفاده کنند.
دبیر کانون کامیون داران اظهار کرد: مشکل دوم در حوزه فرسودگی ناوگان حمل و نقل بار، تکنولوژی‌های فرسوده در این بخش است و البته بسیاری از شرکت‌های چینی با استفاده از تکنولوژی‌های فرسوده و قدیمی ماشین‌هایی بی کیفیت را وارد این حوزه کرده‌اند.
کریمی توضیح داد: این شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن منافع ملی، ماشین‌هایی بی‌کیفیت را وارد کشور کرده و با مونتاژ کردن آن‌ها اقدام به فروش آن‌ها کرده است، این در حالی است که اگر قرار است نوسازی در حوزه ناوگان حمل و نقل جاده‌ای صورت گیرد، باید کیفیت و همچنین بالا بودن تکنولوژی‌های آن‌ها در نظر گرفته شود چرا که ورود ناوگان چینی و همچنین فرسوده بودن تکنولوژی‌های آن‌ها شرایط را برای این حوزه سخت‌تر کرده است.
او با اشاره به اینکه کیفیت ناوگان فرسوده از لحاظ مصرف سوخت، ایجاد آلودگی و همچنین کاهش ایمنی هم باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در این حوزه خواهد شد افزود: دولت باید تمام فکر و مدیریت خود را برای واردات ناوگان اروپایی قرار دهد.
او افزود: تکنولوژی کامیون‌های اروپایی بسیار بالاتر از تکنولوژی ناوگان چینی است و اگر قرار است دولت برنامه‌ای برای نوسازی ناوگان جاده‌ای داشته باشد، باید واردات ناوگان اروپایی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.
کریمی ادامه داد: باید دولت در حوزه واردات ناوگان جاده‌ای به ویژه در بخش بار اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد به گونه‌ای که با واردات یک کامیون، دو کامیون فرسوده را از رده خارج کند تا علاوه بر ایجاد تعادل در جا به جایی کالا‌ها و بار، شاهد نوسازی و بهره وری هرچه بیشتر در حوزه حمل و نقل باشیم.
کریمی تاکید کرد: باید تعداد ناوگان فعال در حوزه حمل و نقل بار به ۳۵۰ هزار دستگاه برسد تا شاهد افزایش بهره وری باشیم، چرا که هم اکنون بخش عمده‌ای از این ناوگان، کارکرد‌های طولانی دارند و این امر باعث شده که نتوانیم در این حوزه بهره وری مناسبی داشته باشیم.
دردسرهای استفاده از تکنولوژی فرسوده  در ناوگان های حمل و نقلی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه