ناهماهنگی میان مسئولان دلیل اصلی مشکلات کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است نگاه کوتاه مدت مدیران دولتی به حوزه مدیریت خود، تلاش برای حفظ این جایگاه و عدم نگاه بلندمدت به برنامه‌ها، مشکلات‌آفرین شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، جلیل رحیمی جهان آبادی ، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته دولت و عدم پیوند دادن مشکلات اقتصادی کشور به تحولات خارجی، گفت: تحریم ها باعث شده است درآمدهای نفتی به شدت کاهش یافته و به کمتر از یک دهم برسد همچنین دولت به دلیل شرایط بازار و توان اخذ مالیات را ندارد.
نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت در عرصه فروش املاک و دارایی ها و پیش فروش نفت ابتکاراتی را آغاز کرده، اظهار داشت: با این حال مشکلاتی سر راه دولت وجود دارد، نخست اینکه بخشی در داخل، موفقیت دولت را موفقیت یک جناح و تفکر می دانند در حالی که با این نوع نگرش نمی توان کشور را اداره کرد.
وی افزود: همه ارکان حاکمیت باید ذیل حرکت دولت به عنوان منتخب مردم و هماهنگ با آن عمل کند اما این مشکل در کشور وجود دارد که بیش از فشار تحریم ها، فشار مسائل داخلی مسأله ساز شده و هر راهکاری را که دولت برای کاهش مشکلات پیدا می کند با موانعی روبرو می شود.
رحیمی جهان آبادی در ادامه با انتقاد از بخشی از عملکرد دولت عنوان کرد: دولت مدیران توانا که از نظرات کارشناسی استفاده کنند، کم دارد و متأسفانه نگاه وزرا و مدیران دولتی به مدیریت خود صرفا به عمر دولت و حفظ جایگاه محدود می شود و برای بلندمدت برنامه ای ندارند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ابراز کرد: همین تخریب نسبت به مجلس نیز صورت می گیرد و علیرغم اینکه چهره های شاخصی به لحاظ سوابق اجرایی و تخصصی در مجلس در حال فعالیت هستند از هم اکنون شاهد سنگ اندازی علیه این قوه هستیم که باعث می شود مسئولان دلسوزان نظام نیز از ادامه کار خود دلسرد شوند.
وی در ادامه با بیان اینکه از سوی دیگر هماهنگی لازم میان بخش های مختلف قوا وجود ندارد، عنوان کرد: تشتت میان مسئولان را اخیرا در حوزه برگزاری کنکور، مقابله با کرونا و فروش سهام کارخانجات مشاهده کردیم همچنین در حوزه های ارتباطات، فناوری و خودروسازی مشکلات بسیاری وجود دارد که ناشی از ناهماهنگی شدید موجود است.
رحیمی جهان آبادی ادامه داد: وقتی وزیری تغییر می کند نیروهای آن وزارتخانه، دیدگاه های کارشناسی و استراتژی کاری تغییر می کند که این باعث بی ثباتی در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی و غیره 
شده است.
ناهماهنگی میان مسئولان دلیل اصلی مشکلات کشور
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه