مجلس اجرای طرح توانمندسازی را رصد می‌کند

دولت باید در حوزه سلامت زنان سرپرست خانواده با وزارت بهداشت همکاری کرده و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع و ‏غربالگری را انجام دهد، همچنین آموزش‌های لازم را برای خانواده‌ها و زنان سرپرست برای دستیابی به برنامه‌ها و اهداف مدنظر ‏برنامه ششم فراهم کند.    ‏
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: دولت در اجرای طرح توانمندسازی زنان حدود ۴۴ درصد از زنان سرپرست خانوار را در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی تحت حمایت قرار داده اما این عدد باید در پایان برنامه ششم به حداقل ۶۰ درصد برسد.
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ، با اشاره به اهمیت بند (ت) ماده (80) برنامه پنجساله ششم توسعه درباره لزوم اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار توسط دولت گفت: دولت لایحه‌ای درباره عدم تصویب این طرح‌ها در مجلس ارائه کرده بود که مورد مخالفت اعضای این کمیسیون قرار گرفت زیرا دولت طی 4 سالی که از عمر برنامه ششم می‌گذرد، باید طرح توانمند سازی را درقالب لایحه ارائه می‌کرد.نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس ضمن تاکید بر حمایت از مشاغل خانگی زنان ادامه داد: 44 درصد از زنان سرپرست خانوار در مناطق حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی تحت حمایت دستگاه‌های دولتی قرار گرفته‌اند اما این مقدار باید بیشتر شود و در پایان برنامه ششم به حداقل 60 درصد برسد.
وی تصریح کرد: دولت براساس طرح توانمندسازی زنان باید از اشتغال زنان در حوزه‌های کشاورزی، روستایی،‌ صنایع دستی و ... حمایت و زمینه‌های توسعه زیرساخت‌ها و فناوری‌ها را برای فروش محصولات مشاغل خانگی و صنایع دستی فراهم کند.
میرتاج‌الدینی تاکید کرد: دولت باید در حوزه سلامت زنان سرپرست خانواده با وزارت بهداشت همکاری کرده و برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های شایع و غربالگری را انجام دهد، همچنین آموزش‌های لازم را برای خانواده‌ها و زنان سرپرست برای دستیابی به برنامه‌ها و اهداف مدنظر برنامه ششم فراهم کند.    
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: دولت همچنین براساس ماده (80) برنامه ششم توسعه در بحث مقابله، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، کودکان کار و مفاسد اجتماعی باید به گونه‌ای عمل کند که در پایان 5 سال این برنامه آسیب‌های اجتماعی 25 درصد کاهش داشته باشد.وی با بیان اینکه مجلس در قالب نظارت موثر اجرای این قانون را پیگیری خواهد کرد، گفت: اکنون در سال‌ پایانی برنامه ششم توسعه هستیم و ما ضمن دعوت از مسئولان برای حضور در کمیسیون برنامه و بودجه، میزان موفقیت دولت در اجرای این تکلیف را پیگیری خواهیم کرد.
مجلس اجرای طرح توانمندسازی  را رصد می‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه