با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان:

افتتاح پروژ ه های راهداری لرستان به ارزش ۲۴۰۰میلیارد تومان

در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان، استاندار لرستان و جمعی از مسئولان استانی، پروژه های این استان با اعتباری بیش از ۲۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در این مراسم که در محل پروژه بازسازی پل و جاده تخریبی ریگ سفید در محور خرم آباد- بروجرد برگزار شد، عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس این سازمان با اشاره به خسارت بیش از ۲۴۰۰۰ میلیارد ریالی سیل های سال گذشته به زیرساخت های استان لرستان در حوزه حمل و نقل گفت:
با ابلاغ اعتبارات بازسازی در حوزه راه و شهرسازی و راهداری، در خصوص بازسازی اقدام شد و امروز شاهد بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، بهسازی، مرمت و ساخت ۹۲ دستگاه پل و ابنیه فنی و ۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی با اعتباری بیش از ۲۴۰۰ میلیارد ریال در استان هستیم و ساخت پل های دیگری نیز در محورهای مختلف به ویژه محور خرم آباد- پلدختر در دست اقدام است.
وی با بیان این که سه کریدور خرم آباد به شهرستان های الیگودرز، پلدختر و الشتر (پل کاکارضا) در سیل یاد شده آسیب دیدند، اظهار داشت:
تلاشمان بر این است که راه های آسیب دیده استان لرستان ارتقا یافته و تردد ایمن در محورهای شریانی آن برقرار شود.
حسن نیا از اهتمام سازمان برای بهره برداری از پل های بزرگ و بازسازی جاده های آسیب دیده این استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود:از مسئولان استانی انتظار می رود نگاه ویژه ای در زمینه تخصیص بموقع اعتبارات پروژه های عمرانی به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته باشند تا قبل از فصل سرما بتوان این پروژه ها را به بهره برداری رساند.
وی در خصوص پروژه بازسازی پل و جاده تخریبی ریگ سفید اظهار داشت: این پل که بر اثر رانش تخریب شد، پلی زیرخاکی به طول ۷۰ متر و ارتفاع خاک ریزی ۲۵ متر است که بسترسازی آن نیازمند تلفیق فنون مختلف مهندسی بود، از این رو اجرای آن یک سال طول کشید و  ۳۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه شد.
بر اساس این گزارش، سید موسی خادمی استاندار لرستان هم در این مراسم با اشاره به این که پروژه ریگ سفید در ابتدا نتوانست طبق برنامه زمانی پیش برود، اظهار داشت: با این حال این پروژه با پیگیری و تلاش مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و بخش خصوصی به سر انجام رسید.
وی حجم بازسازی انجام شده توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل استان را قابل قبول برشمرد و افزود:
امسال نیز کارهای خوبی را از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در استان شاهد هستیم، به طوری که روکش آسفالت در تمام محورهای شریانی در حال اجرا است و امیدواریم تا پایان سال شاهد بهره برداری از سایر پروژه های بازسازی استان باشیم.
این گزارش حاکی است، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان لرستان نیز با اعلام این که تعداد ۶۸۹ دستگاه پل و ابنیه فنی و ۶۰۰ کیلومتر راه در سیل سال ۹۸ تخریب و راه ارتباطی ۸۷۰ روستا مسدود شد، خاطرنشان کرد: با اقدام بموقع، در کمتر از یک ماه تمام محورهای روستایی استان و محور خرم آباد- پلدختر  بازگشایی شد.
وی افزود: با ابلاغ اعتبارات ماده ۱۰ بازسازی، در مجموع ۲۴۳ قرارداد بازسازی منعقد شد که تا کنون، ۶۵۰ کیلومتر روکش آسفالت، بهسازی، مرمت و ساخت ۹۲ دستگاه پل و ۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی به بهره برداری رسیده است
شرفی ساخت پنج باب راهدارخانه، یک باب پاسگاه پلیس راه، شن ریزی ۱۰۵ کیلومتر و آسفالت ۲۵ کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ملی ابرار، ساخت ۲ دستگاه پل عابر پیاده، ۲۷ مورد ایمن سازی فیزیکی مدارس حاشیه راه و کاربران آسیب پذیر، ساماندهی رمپ ورودی ۲ پایانه بار و تاسیس یک شرکت اتوبوسرانی را از دیگر پروژه های قابل افتتاح راهداری وحمل و نقل جاده ای استان لرستان در شهریور ۹۹ برشمرد.
لازم به ذکر است، در این مراسم پروژه ریگ سفید به نمایندگی از تمام پروژه های تکمیل شده افتتاح شد و مهندس حسن نیا از پل کاکارضا در محور خرم آباد- الشتر نیز بازدید کرد.
  افتتاح پروژ ه های راهداری لرستان به ارزش ۲۴۰۰میلیارد تومان
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه