نمایندگان با طرح‌های دقیق و کارشناسی، امید  را به جامعه تزریق کنند

هزینۀ رفتار برخی دولتمردان بسیار گزاف‌تر از هزینۀ تحریم‌هاست. با توجه به اینکه کشور در زمینه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط سختی قرار دارد، حفاظت از هویت جمعی مجلس بسیار مهم است؛ به‌طوری‌که نمایندگان باید با ارائه طرح‌های دقیق و کارشناسی شده امید را به جامعه تزریق کنند.باید به سمت‌وسوی ارائه طرح‌های باکیفیت حرکت کنیم و معتقدم حرکت به این سمت باعث قرار گرفتن مجلس در جایگاه اصلی خود می‌شود.متأسفانه برخی در داخل برای برخی تحولات خارجی وزنی بیشتر از آنچه هست را قائل می‌شوند.وقتی به مشکلات ریشه‌ای نگاه می‌کنیم، شاهد عدم وجود الگوی صحیح در عرصه اقتصاد هستیم که متأسفانه تاکنون نتوانستیم در این زمینه یک الگوی درست داشته باشیم و ارائه دهیم.
اینکه تمام اتفاقات درون کشورمان را به یک حادثه بیرونی وصل کنیم می‌تواند دو دلیل داشته باشد؛ اول اینکه چون نتوانستیم در حوزه اجرا مشکلات را حل کنیم می‌خواهیم افکار عمومی را فریب دهیم و آن را به عوامل دیگر نسبت دهیم. این فرافکنی‌ها برای این است که مردم چندان متوجه شرایط درونی و داخلی نشوند و توجهشان به حادثه دیگری جلب شود؛ که البته دولت‌های مختلف از این حربه استفاده کرده‌اند، اما این دولت با شدت بیشتری در حال انجام فرافکنی در جامعه است که بنده این حرکت را یک ظلم مضاعف در حق مردم می‌دانم.
دلیل دوم ارتباط دادن تمام مشکلات داخلی به تحولات خارجی برای آن است که ناکارآمدی، بی‌کفایتی و سوء‌مدیریت را پنهان سازیم، هر دوی این‌ها مانع توسعه می‌شود؛ یعنی عامل جلوگیری از توسعه‌یافتگی ما است و باعث عدم نگاه به درون و استفاده از پتانسیل‌ها و داشته‌های درونی خودمان می‌شود که این یک اتفاق نامیمون است و هرازچندگاه نیز در کشور رخ می‌دهد و باعث می‌شود برای حل مشکلات به سراغ نخبگان و ایجاد الگوهای درونی نرویم.
انتخابات آمریکا به‌عنوان یک مقوله داخلی این کشور می‌تواند برای خودشان مهم باشد، اما اینکه ما وزن تأثیرگذاری‌اش را بالاتر از چیزی که هست ببریم و منتظرش باشیم و مردم را در انتظار نگه‌داریم که چه کسی می‌خواهد به قدرت برسد، بخشی از آن عامدانه است و بخشی از آن ناشی از بی‌اطلاعی ما از ساختار سیاسی امریکا است.
ما نباید بین ترامپ و بایدن تفاوت اساسی قائل شویم، زیرا آنها یک وحدت استراتژیک دارند؛ ممکن است در تاکتیک‌ها و شیوه‌های برخورد با جمهوری اسلامی متفاوت باشند، اما استراتژی و نهایت کارشان همان استراتژی براندازی است.وقتی به عملکرد دموکرات‌ها توجه می‌کنید، شاهد خواهید بود که آنها از قوانین و محاکم بین‌الملل برای محدود کردن کشورهایی که در چارچوب نظم لیبرال آنها قرار نمی‌گیرند استفاده می‌کنند.
وقتی در تاریخ به تقابل ما و امریکا نگاه می‌کنید، شاهد هستید که کاری که اوبامای دموکرات کرد، شاید هیچ‌کدام از روسای جمهور، جمهوری‌خواه نتوانستند انجام دهند. اوباما شرایطی بر  ما تحمیل کرد که ذیل نهادهای بین‌المللی، ما را بر سر میز مذاکره نشاند و به شکلی رفتار ما را محدود کرد که بال هسته‌ای ما که بال قدرت ما نیز محسوب می‌شود  را با چالش مواجه نمود.
اگر فهمی از نظام بین‌الملل داشته باشیم قطعاً نباید روی این مقوله که چه کسی می آید و چه کسی می رود تمرکز اساسی داشته باشیم و بیشتر باید نگاه به درون داشته باشیم، ما باید بر روی پتانسیل‌ها و داشته‌های خودمان سرمایه‌گذاری کنیم و همه این‌ها هزینه مقاومت و استقلال است که می‌پردازیم.ما می‌خواهیم به دنیا بگوییم ما هستیم و وجود داریم و می‌خواهیم بر خودمان متکی باشیم و نمی‌خواهیم تابعی بی‌خاصیت از یک نظام ظالمانه بین‌الملل باشیم.
قطعاً این مقاومت هزینه دارد، ولی رفتارهایی که برخی از دولتمردان ما در ربط دادن همه اتفاقات به خارج از ایران دارند، هزینه بسیار گزاف‌تر و بزرگ‌تر از هزینه‌ای است که دشمن با تحریم‌ها کف دست ما می‌گذارد. لذا مسئولین باید در این رفتار قدری تجدیدنظر کرده و حداقل به شعور مردم احترام گذاشته شود.
ما باید از فضای شعاری برای زنان بیرون بیاییم و در عمل با قوانین فاقد اولویت و بی‌خاصیت و با یکسری تفسیرهای غلط از قوانین شجاعت، پرستیژ، ابهت و کرامت زن را نشکنیم.  وقتی حرفی می‌زنیم باید مبتنی بر آن حرف عمل کنیم و امکانات ایجاد کنیم و تلاش کنیم به آنچه گفتمان انقلاب اسلامی به آن وعده داده برسیم.در گفتمان انقلاب اسلامی به کرامت، هویت و عظمت روح زن احترام گذاشته شده است.  اگر در جامعه ما به زن به‌عنوان قوام جامعه احترام گذاشته شود و این احترام شعاری نباشد در یک مسیر بهینه‌تری قرار می‌گیریم و تمام تلاش این است که اتفاقات مثبتی که وعده داده شده پیگیری کنیم تا عملیاتی شود. ما در فراکسیون زنان این قول را به خودمان دادیم که اجازه ندهیم مسائل زنان شعاری شود و بر زمین بماند و صرفاً تریبونی باشد.ما هر شش ماه یک چشم‌انداز برای خودمان تعریف کردیم و یک نقشه راه ترسیم کردیم تا اتفاقات مثبتی در زمینه قانون‌گذاری و نظارت که وظیفه ماست برای زنان داشته باشیم.
نمایندگان با طرح‌های دقیق و کارشناسی، امید  را به جامعه تزریق کنند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه