خوزستان، جایگاه موش آزمایشگاهی نیست!

 دوست ارزشمندم استاد نیک که دانش آموخته و استاد علم سیاست است. نقد ارزنده ای را از زاویه دیدخود باعنوان «مدیر بدون مشاور» به خوبی مطرح کرده است.    
دکتر طالقانی در سرآمدانلاین نوشت:  روی سخن بنده ازنگاه دیگر و مخاطب بنده دولت تدبیر و امید است. صرف نظر از این که استانداران بومی یاغیر بومی باشند آیا آن ها باید پایبند به شعار و عمل دولت کریمه خودباشند؟
مگر شعار دولت روحانی تدبیر و امید نیست؟ و علی القاعده والیان استان ها ازاین شعارحمایت و در تحقق آن اقدام نمایند.
مگر استان خوزستان جایگاه موش آزمایشگاهی ست؟ که یک والی ان بیش از۵۰ مشاور و دستیار داشته باشدودیگری همه را حذف کند؟
از دید دولت کریمه توسعه نیافتگی استان، مسبب اش همین مشاورین و دستیاران بوده است؟
اگرچنین است چرا قبلا نظارتی به عمل نیامد و مانع صدور احکام توسط شریعتی نشد؟ و نیز چرا شریعتی ارتقا یافت؟ آیا این ارتقا مرهون عملکرد وبرایند فکری مجموعه مشاورین و دستیاران نیست؟ اگر هست چرا سلیمانی یک جا همه راعزل کرد؟
و اگر نیست چرا شریعتی ارتقا یافت؟ به عنوان یک روزنامه نگار به نمایندگی از افکار عمومی تقاضا دارد مجموعه عزل شده مشاوران گزارشی از عملکردخود به افکار عمومی بدهند دوم آقای سلیمانی به عنوان والی جدید اگر از قوانین نوشته و نانوشته تدبیر و امید تبعیت نمی کنند یا اعتقاد ندارند حداقل به عرف خوزستان احترام بگذارند.
دولت ها می روند و می آیند اما عرف خوزستان برآیند افکار و سنن اسلاف ونیاکان است که بیشتر تاسی گرفته ازشرع اسلام است و همیشه می ماند لذا اگراین حرکت استاندار بدعتی جدید است. شبیه به انتصابات دقیقه ۹۰ شریعتی که آن هم جای تامل داشت.
لذا می طلبد تا ارگان روابط عمومی استانداری نیز برای تنویر افکار عمومی در این خصوص نیز به مردم گزارش داده اطلاع رسانی کند هم چون نیک سرشت اعتقاد دارم جایگاه مشاور مهم حساس و ضروری است مشروط به این که روابط و رفاقت جای تعهد تخصص و وجاهت رانگیرد.
*روزنامه نگار - اسفند۹۹
خوزستان، جایگاه موش آزمایشگاهی نیست!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه