گزارشی از اعتقاد به شایستگی برای حضور در انتخابات

شفافیت و مسیر شایسته گزینی

ضرورت نقش آفرینی در صحنه انتخابات ۱۴۰۰ احراز شایستگی اولیه است و گام بعدی برای گرفتن رای اعتماد از مردم شفافیت عملکرد و ارائه برنامه جامع می باشد.
 اصول صداقت، امانت داری و اعتقاد به شایسته گزینی و شایسته سالاری همگی مواردی هستند که می‌توانند در انتخاب صحیح به مردم کمک کنند، حال که در آستانه بزرگترین تحول سیاسی و به نوعی تعیین سرنوشت جمعی هستیم لزوم ایجاد شفافیت و معرفی افراد شایسته بیش از هر زمان دیگری رخ نمایی می‌کند.
اشتباهات گذشته در انتخاب افراد ناصالح که بعضاً منجر به خسارات مالی و مهم‌تر از آن از دست رفتن اعتماد عمومی و خدشه دار شدن اعتقاد مردم به داشتن افراد امین در پارلمان‌های شهری سبب شده چاره جویی های جدی در این زمینه صورت بگیرد و هم اکنون که هنوز فرصت برای اصلح گزینی باقی است باید با کمک افرادی که خوش نام، با تجربه و خادم هستند به شناسایی منتخبان پرداخته شود و این موضوع محقق نخواهد شد مگر آنکه بر شفافیت اعمال و برنامه ریزی های کاندیداها تمرکز شود و جزئیات برنامه‌های آنان ذره بین گونه مورد واکاوی قرار گیرد.
با توجه به در پیش بودن انتخابات ۱۴۰۰ که باید هم رئیس جمهور و هم اعضای شورای شهر و روستا انتخاب شوند نقش آفرینی در این صحنه از آن کسانی خواهد بود که شایستگی آنها در ابتدای امر از سوی شورای نگهبان محرز شده باشد و سپس اعتماد سازی با شفافیت عملکرد و ارائه برنامه جامع از مواردی است که لازم است در دستور کار نامزدها قرار بگیرد.
لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات شفافیت داوطلبان است
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نعمت انتخابات را فرصتی برای تولید قدرت در کشور و برای نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: هم اکنون مردم از بسیاری از جهات گلایه مند هستند و انتقاداتی را عنوان می‌کنند که البته این انتقادات تا حدودی به جا و صحیح می‌باشد، گرانی‌ها و تورم‌های اخیر کشور داد مردم را بلند کرده و باید برای آن چاره اندیشی شود.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه علاج دردهای مزمن کشور با انتخابات پرشور درمان می‌شود، عنوان داشت: یکی از عوامل مؤثر حضور با شکوه مردم در انتخابات شناساندن افراد اصلح، خدمتگزار و صادق است چرا که زمانی که مسئول با صداقت و شفافیت با مردم روبرو می‌شود، مردم نیز برای حفظ فرد در صحنه حضور پیدا خواهند کرد.
نوش آبادی در خصوص شفافیت و شایسته گزینی در انتخابات بیان داشت: زمانی که فردی برای خدمتگزاری به مردم حاضر می‌شود قطعاً برنامه ریزی هایی را خواهد داشت و این گونه نیست که پس از انتخاب شدن قول‌هایی که به مردم داده است را فراموش کند.
وی بیان داشت: عملکرد شفاف مسئولین مردم را به نظام و انقلاب دلگرم خواهد کرد اما زمانی که افراد بر اساس اصولی غیر از اصل مسئولیت پذیری و شفافیت در عملکرد و ارتباط و خدمت به مردم به میدان می آیند حاصلش فساد و دستگیری‌های سریالی و زمین ماندن کارهای مردم خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات، مظهر تعیین سرنوشت کشور توسط خودشان و موجب اقتدار هر چه بیشتر کشور می‌شود گفت: برگزاری انتخابات در کشور باید مسابقه‌ای برای خدمت به مردم و نه رقابتی برای کسب قدرت باشد.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری در خصوص انتخاب صحیح مردم برای فرد اصلح جهت مناصب رئیس جمهوری و یا جایگاه‌های شورا گفت: در این خصوص لازم است تا مردم خصوصیاتی مانند مردمی بودن، کفایت، قدرت مدیریت، ایمان، عدالت‌خواهی، ضد فساد بودن، عملکرد انقلابی و جهادی، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، امیدواری به آینده و اعتقاد به جوانان را در هنگام انتخاب فرد اصلح مورد توجه قرار دهند.
افزایش کیفیت خدمات و ایجاد شفافیت اصول حفظ سرمایه‌های اجتماعی
انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، با تاکید بر تقویت و شفاف سازی در همه زمینه‌ها اظهار داشت: در صورتی که داوطلبان و منتخبان مردم در نهاد شورایی، شفافیت و صداقت لازم را داشته باشند، با مردم صادقانه برخورد می‌کنند و می‌توانند برنامه ریزی هایی را که برای عمران شهر در نظر گرفته‌اند بدون دخالت دادن قومیت و حزب و جناح عملیاتی کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید اعتماد عمومی مردم به مسئولان ترمیم شود و مورد بازنگری و اصلاحات جدی قرار بگیرد، گفت: آنچه که به ما در افزایش سرمایه اجتماعی و جلب اعتماد عمومی کمک می‌کند افزایش کیفیت خدمات و ایجاد شفافیت است.
لازم به ذکر است خبرگزاری مهر با همکاری جنبش «ازما» چالش شفافیت کاندیداهای شورای شهر را راه اندازی کرده است و با اجرای این چالش رأی دهندگان می‌توانند با آگاهی بیشتر نسبت به انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اقدام کنند.
شفافیت و مسیر   شایسته گزینی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه