احتمالاً اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: واقعیت این است هر چند ما از ایجاد بحران جدی در طول یک ماه و نیم اخیر جلوگیری کرده‌ایم ولی اگر قرار باشد روند عادی سازی به زندگی مردم بازگردد بحران جدی‌تری در پیش خواهیم داشت.
حسین کریم در نشست مطبوعاتی دیروز دوشنبه ۱۸ فروردین که در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار کرد: طی یک ماه و نیم گذشته به کمک همیاری و مشارکت مردم، تلاش کادر بهداشت و درمان، همکاری ارگان‌های درگیر با موضوع کرونا و اطلاع‌رسانی درست اصحاب رسانه توانسته‌ایم تا حد قابل قبولی در مقابل ویروس کرونا پیروز شویم.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: در روزهای اول شیوع کرونا در البرز با مشکلات خاصی مواجه بودیم که کمبود تجهیزات و امکانات محافظتی، ترس و اضطراب گسترده در میان مردم، قاچاق تجهیزات بهداشتی و درمانی، ناهماهنگی در توزیع اقلام ضدعفونی کننده و کمبود امکانات درمانی بخشی از آنها بود.
وی گفت: طی این مدت علی رغم فشار و استرسی که به کادر بهداشت و درمان استان وارد شد، تک تک آنها مثل سربازان دوران جنگ در محل خدمت خود حاضر بوده و بدون استراحت برای حفظ سلامت و جام همشهریانمان تلاش کرده‌اند. این مسئول توضیح داد: با تلاش اعضای ستاد مدیریت کرونای استان امروز به جایی رسیده‌ایم که برای بیش از ۷۵ درصد البرز نشینان تست غربالگری انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: خوشبختانه بعد از پیک اولیه این بیماری به وضعیت مناسبی در استان رسیده‌ایم و تعداد بیماران بستری از ۵۰۵ نفر به ۴۳۰ نفر رسیده است.
وی تاکید کرد: علاوه براین طی این مدت موفق شده‌ایم سن ابتلا به این بیماری را بالاتر برده و به این ترتیب آمار جوانانی که بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند را کاهش دهیم.
احتمالاً اردیبهشت و خرداد سختی در پیش خواهیم داشت
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه