موافقان کلیات بودجه سال 98 تاکید کردند:

ثبات اقتصادی، مهار تورم و صیانت از تولید مزایای بودجه 98

نمایندگان موافق کلیات بودجه سال 98 کل کشور در جلسه عصر شنبه مجلس شفافیت بالا، واقع گرا بودن، ثبات اقتصادی، مهار تورم، مقابله با تحریم و صیانت از تولید و اشتغال را از جمله مزایای بودجه تقدیم شده دولت دانستند.
به گزارش اقتصاد سرآمد، نماینده مردم شهربابک در مجلس در جلسه علنی مجلس برای بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور، گفت: لایحه بودجه سال 98 از شفافیت بالایی برخوردار و بسیار عمل گرا و واقع گراست.
علی اسدی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور اظهار داشت: اگر چه انتقاداتی به لایحه بودجه سال آینده وجود دارد ولی رسالت بودجه دولت در سال 98 که همان ایفای نقش موثر برای ایجاد و حفظ ثبات اقتصادی، مقابله با تحریم، مهارم تورم، صیانت از تولید و اشتغال و کاهش فقر است به خوبی در لایحه بودجه دیده شده است.
وی افزود: آنچه اهمیت دارد این است که دولت و سازمان بودجه برای تدوین این لایحه بر اساس شرایط کنونی کشور تلاش های زیادی کرده اند، بودجه کشور به عنوان سند مالی که پشتوانه برنامه های مالی کشور را در یکسال بعد مشخص می کند تاثیری جذی بر معیشت مردم دارد و تمام امور کشور را تحت تاثیر جدی قرار می دهد.
نماینده مردم شهربابک در مجلس با تاکید بر این که بودجه باید عمل گرا و واقع گرا باشد، اظهار داشت: بهبود نظام بودجه نویسی، ارتقای سطح کارشناسی، شفافیت بودجه نویسی از مهم ترین ویژگی های بودجه سال آینده است.
وی گفت: ما هنوز به بودجه ریزی بر مبنای عملکرد به معنای واقعی نرسیدیم و برای رسیدن به ایده آل به کارشناسان فن نیازمندیم.
اسدی یادآور شد: با توجه به این که آمریکا تمام توان خود را به کار گرفته تا نظام را از طریق ایجاد مشکلات در فروش نفت به زمین بزند باید تلاش کنیم این توطئه خنثی شود که البته این با همدلی مسوولان و مردم امکان پذیر است
وی گفت: با توجه به تحریم های سختی که وجود دارد باید دولت و مجلس با واقع نگری عمل کنند و با این واقع نگری از منابع کشور حداکثر استفاده کنند.
وی تصریح کرد: ارائه خدمات بیمه سلامت به صورت رایگان، بالا رفتن رقم وام ازدواج از مهم ترین ویژگی های دیگر لایحه بودجه سال 98 کل کشور است.
نماینده ماکو: دولت ملاحظات رهبری در بودجه را نصب العین قرار داد 
عین الله شریف پور نماینده ماکو به عنوان دومین موافق کلیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور گفت: ما از دولت برای ارائه به موقع بودجه تشکر می کنیم و اینکه دولت ملاحظات رهبر معظم انقلاب را در مورد لایحه بودجه نصب العین قرار داده حای قدردانی دارد. 
وی با اشاره به اینکه بودجه پیش بینی درآمد و هزینه یک ساله است که توسط دولت تهیه شده، افزود: ما امروز در شرایط ویژه اقتصادی قرار داریم که هر کدام از تصمیمات ما برای کشور نقش بسزایی دارد. 
نماینده مردم ماکو در مجلس اضافه کرد: درست است که وابستگی بودجه به نفت مشکلات زیادی دارد ولی در این لایحه وابستگی به نفت کاهش بسزایی یافته است. 
شریف پور اظهار داشت: مبارزه با فرار مالیاتی یکی از موضوعاتی است که وزارت اقتصاد باید به آن توجه ویژه کند که در لایحه بودجه به آن تاکید زیادی شده است. 
وی برقراری توازن بین منابع و هزینه ها را یکی دیگر از ویژگی های لایحه بوده 98 کل کشور دانست. 
این نماینده مجلس با یادآوری اینکه مخالفت با کلیات بودجه منطقی نیست، عنوان داشت: رویکرد بودجه به معیشت و اقشار آسیب پذیر است که این موجب آرامش در جامعه و کمک به امنیت روانی جامعه می شود. 
تابش: بودجه 98 بر مبنای عملکرد پیش بینی شده است 
محمدرضا تابش نماینده اردکان در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 98 کل کشور گفت: ما امروز در شرایط بسیار حساس و خطیری قرار داریم، ملت ایران در سایه وحدت و همدلی شرایط خطرناک تر از امروز را پشت سر گذاشته است و ما ایمان داریم این شرایط را حل خواهیم کرد. 
وی افزود: ملت ایران ممکن است از دست اندرکاران گلایه مند باشند که البته این گلایه به حق است، ولی وحدت و همدلی خود را حفظ می کند، اما دست اندرکاران نیز باید چاره اندیشی کنند. 
تابش با بیان اینکه دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم باید تلاش کنند، تاکید کرد: اعتراض نمایندگان در مورد بودجه به حق است ولی این اعتراضات باید در جزییات رسیدگی شود. 
نماینده مردم اردکان تصریح کرد: در شرایط حساس کشور قرار داریم، از این رو بودجه صرفا برای ما بستر مالی نیست بلکه رد یا تایید آن از نظر امنیت ملی اهمیت دارد، از این رو نمایندگان باید به کلیات آن رای دهند. 
وی تاکید کرد: هیچ کجای دنیا با این شفافیت بودجه دفاعی را مشخص نمی کنند، ولی ما در این لایحه شاهد شفافیت بودجه دفاعی هستیم. تابش اظهار داشت: پرهیز از تمرکزگرایی، هدایت جریان نقدینگی به بورس به جای رفتن به سمت سکه و مسکن نیز از ویژگی های بودجه 98 کل کشور است. 


 ثبات اقتصادی، مهار تورم و صیانت از تولید مزایای بودجه 98
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه