همایش اقتصاد دریا محور و اتحادیه کانون های وکلای کشور  در کیش برگزارمی شود

رئیس کانون وکلای هرمزگان: دادگاه های دریایی در کشور نداریم

رئیس هیئت مدیره کانون وکلای استان هرمزگان از برگزاری دو همایش اقتصاد دریا محور و اتحادیه کانون های وکلای سراسر کشور در کیش طی روزهای ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی قاسمی به ایسنا اظهار کرد: دو همایش بزرگ با حضور اعضای هیئت مدیره ۲۸ کانون وکلای ایران و پیشکسوتان این حوزه و جمعی از مسئولان ارشد کشوری برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه کانون وکلای دادگستری به صراحت قانون وظایفی را برعهده دارد که برخی درون صنفی مانند نظارت بر وکلا است افزود: نظارت در جامعه از نمودهای خارجی وظایف کانون است؛ نظارت بر توسعه اقتصادی به ویژه در هرمزگان با اولویت مناطق آزاد بخشی از وظایف ماست. وی افزود: در راستای مسئولیت های اجتماعی نیز کانون وکلای استان هرمزگان اقدام به برگزاری برنامه های رویداد محور با هدف جذب سرمایه گذاران و گردشگران  و جلوگیری از خروج سرمایه کرده است؛ مانند برگزاری المپیاد ورزشی کیش که برای وکلا در تابستان برگزار شد و استقبال بالایی نیز از آن صورت گرفت.
قاسمی با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود حدود ۵۰۰ نفر از سراسر کشور در این رویدادها شرکت کنند افزود: این دو همایش با همکاری و همراهی سازمان منطقه آزاد کیش و مجمع سازندگان به مدت ۳ روز در جزیره کیش برگزار می شود.
رئیس هیئت مدیره کانون وکلای استان هرمزگان با اشاره به اهمیت نقش اقتصاد دریا در رشد و توسعه منطقه افزود: این همایش در راستای مسئولیت های اجتماعی برگزار می شود و برای آن بیش از چهار ماه تحقیقات و پژوهش انجام شده است.
وی به برنامه توسعه هفتم نیز اشاره کرد و افزود: در این برنامه بخش مجزایی در رابطه با توسعه دریا محور وجود دارد که اقتصاد کشور باید بر پایه آن بنا شود.
قاسمی با بیان اینکه امروزه ۹۰ درصد تجارت دنیا از طریق دریا انجام می شود افزود: کشورهای محصور در خشکی در سطح بین المللی حرفی برای گفتن ندارند.وی، توسعه اقتصاد دریامحور ملزومات و بسترسازی هایی مانند امنیت سرمایه گذاری، بیمه، مرتفع ساختن مالیات ها، توسعه یافتگی نظام قضایی نیاز دارد، تصریح کرد: ما در کشور دادگاه های دریایی نداریم، در بیمه های دریایی با مشکل تحریم مواجه هستیم و کشتی ها با ورود به آب های ایران از شمول بیمه خارج می شوند و این مواردی است که باید حل و فصل شود.
رئیس کانون وکلای هرمزگان: دادگاه های دریایی در کشور نداریم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه