یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می گوید:

لازمه اجرای یکپارچه سیاست‌های توسعه دریامحور، برنامه‌ریزی دولت است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تحقق سیاست‌های توسعه دریامحور را برای اقتصاد ایران بسیار حیاتی دانست و گفت: برنامه‌ریزی «دولت» برای اجرای یکپارچه سیاست‌ های کلی توسعه دریامحور، امری ضروری است.
به گزارش اقتصادسرآمد، الله وردی دهقانی ، درباره سیاست‌های کلی توسعه دریامحور و تاثیر تحقق این سیاست‌ها بر اقتصاد ایران، اظهار داشت: استراتژی بسیار مهمی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که تحقق آن برای اقتصاد ایران بسیار حیاتی است و مطمئنا می‌تواند رشد اقتصادی کشور را توسعه بخشد.
وی ادامه داد: متاسفانه طی سالیان گذشته از ظرفیت 5800 کیلومتر نوار ساحلی غفلت کرده کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم آنگونه که باید و توسعه سواحل کشور را رقم بزنیم و جمعیت را به سوی نوار ساحلی سوق دهیم.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: کشور ما از نظر موقعیت جغرافیایی به بازارهای شرق و غرب دسترسی دارد و باید از این فرصت با توجه به وجود دریا در شمال و جنوب کشور استفاده کند.وی داد: انتقال صنایع آب بر به نوار ساحلی کشور یک ضرورت است تا شاهد فعالیت‌های صنعتی و تولیدی باشیم؛ پسکرانه بنادر با توجه به امکانات موجود، بهترین فرصت برای فعالیت در بخش‌های مختلف از جمله پتروشیمی، نفت و گاز، صنایع آب‌بر و...است و با توجه به نزدیکی آن به دریا می توانیم تولید و صادرات به بازارهای هدف را در دستور کار قرار دهیم.
دهقانی گفت: طبق راهکارهای ارائه شده در سیاست‌های کلی توسعه دریامحور نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی هستیم
به گفته این نماینده مجلس، فعالیت‌ های صنعتی و تولیدی در پسکرانه بنادر موجب می‌شود با قیمت پایین‌تری صادرات محصولات را مدنظر قرار داد و در همین راستا و در بخش‌های مختلف نیازمند حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم تا ضمن تامین منابع مالی بتوانیم مسیر حرکت اقتصاد کشور را تسهیل کنیم و شاهد رونق فعالیت‌ها باشیم.
لازمه  اجرای یکپارچه سیاست‌های توسعه دریامحور، برنامه‌ریزی دولت است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه