بازنمایی ۶ آیین اصیل دریایی و مراسم موسیقایی در هندسه فرهنگ ساحل نشینی « اقتصادسرآمد»گزارش می دهد

«عایشه آباد» کوچک ترین روستای قشم میزبان چهارمین رویداد «قشم بوم»

گروه گردشگری - کاروان نوآوری روستایی رویداد «قشم بوم» پس از ریگو، باسعیدو و شیب دراز، جمعه پایانی آبان به کوچکترین روستای جزیره تمدنی قشم رسید. روایت بیش از ۱۰برنامه مختلف که طی مدت ۱۲ ساعت سرشار از صمیمیت و شادمانی به همت جامعه محلی و استقبال گردشگران در روستای زیبای عایشه آباد؛ واقع در منطقه غرب جزیره قشم برگزار شد.
این روستا با ۳۸ خانوار و ۱۲۰ نفر جمعیت، در بین ۶۴ روستای بزرگترین جزیره خلیج فارس، کوچکترین آبادی شهرستان دریایی قشم محسوب می شود. 
عایشه آباد کمتر از یک قرن، قدمت سکونت و حضور ساحل نشینان دارد و نخستین ساکنین آن، بانویی قشمی به نام بی بی عایشه به همراه ۴ فرزند و دامادش بودند که این روستا را بر کرانه زمینی ماسه ای و ساحلی زیبا در فاصله کمتر از یک کیلومتری شرق روستای «دولاب» بنیان گذاشتند.

کوچک ترین روستای قشم میزبان چهارمین رویداد قشم بوم شد
عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با حضور در این رویداد ضمن تقدیر از عوامل برگزاری قشم بوم، اظهار داشت: قشم بوم فرصتی برای همدلی بیشتر و ایجاد فضایی برای شور و نشاط و پویایی در روستاها است.
وی افزود: وظیفه ما، توجه بیشتر به روستاها به ویژه در غرب جزیره برای ایجاد تعامل بیشتر و معرفی پتانسیل ها و توانایی های این منطقه است.
قشم بوم این هفته در روستای عایشه آباد با پویش نه به پلاستیک با پاکسازی ساحل از ساعت 7 صبح آغاز شد و با برنامه هایی همچون سالفه با ناخدایان قدیمی، کارگاه آموزشی برای بانوان روستا و مسابقه برای کودکان ادامه یافت.
این برنامه ها در عصر روز جمعه نیز با مسابقه ماهیگیری، اجرای مراسم سنتی عضوا، یامال، شوشی، لیوا، موسیقی محلی جفتی و عودنوازی و با حضور جمع بسیاری از مردم روستای عایشه آباد و روستاهای اطراف ادامه پیدا کرد.
در این مراسم عادل پیغامی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، سعید اکبریان، معاون فنی و زیربنایی، ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری به همراه جمعی از مشاوران، مدیران و کارشناسان این سازمان، دهیاران و اعضای شورای دهیاری این روستا و روستاهای اطراف نیز حضور داشتند.
 «عایشه آباد» کوچک ترین  روستای قشم میزبان چهارمین رویداد «قشم بوم»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه