در قالب وام قرض الحسنه پرداخت می شود

ارائه تسهیلات دولتی به متقاضیان  خرید قایق‌های چهارزمانه 

استاندار خوزستان با اشاره به مصوبه دولت مبنی‌ بر تدوین و اجرایی شدن فرآیند ثبت سفارش موتورهای چهار زمانه و اسقاط موتورهای 2 زمانه برای قایق‌های در حال فعالیت، آن را اقدامی مطلوب در جهت اشتغال پایدار ساحل‌نشینان و ساماندهی قایق‌های فعال غیرمجاز دو موتوره عنوان کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی اکبر حسینی محراب تعداد دریانوردان استان خوزستان را بیش از 21 هزار نفر برشمرد و اظهار داشت: تاکنون بر اساس فرآیندهای از پیش تعیین شده، بیش از 2 هزار و 700 شناور در سواحل استان خوزستان ثبت شده‌اند.
استاندار خوزستان با بیان اینکه بیش از پنج هزار شناور صیادی و تفریحی در سواحل استان تردد می‌کنند، گفت: ساحل نشینان می‌توانند با استفاده از مشوق‌های هیأت وزیران درباره ثبت شناورها، از حمایت‌های لازم به منظور بهبود زیرساخت‌ها و پایداری اشتغال در حوزه اشتغال سواحل بهره‌مند شوند.
حسینی محراب طول سواحل خوزستان را یک هزار و 186 کیلومتر عنوان کرد و گفت: شهرهای بندر امام خمینی(ره)، خرمشهر، آبادان، سجافی، شادگان، چوئبده و اروندکنار، هفت شهر ساحلی دریایی استان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر  هستند که شناورهای صیادی و تفریحی در آنها فعالیت دارند.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه سازمان صنایع دریایی به نمایندگی از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مکلف به ساخت سالانه یک هزار و 500 دستگاه موتور چهار زمانه برای قایق‌های تفریحی و صیادی شده است، ادامه داد: این موتورها در اختیار صاحبان شناورهایی قرار می‌گیرد که قایق‌های خود را در سامانه‌ی مربوط به وزارت صمت ثبت و دارای پروانه بهره‌برداری باشند.
وی تأکید کرد: برابر با مصوبه هیات وزیران، به متقاضیان خرید موتورهای چهار زمانه ویژه قایق‌های تفریحی و صیادی ثبت شده و دارای پروانه بهره‌برداری تسهیلات قرض الحسنه پرداخت خواهد شد.
ارائه تسهیلات دولتی به متقاضیان  خرید قایق‌های چهارزمانه 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه