تلاش‌ برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه

توقیف دومین کشتی اسرائیلی در سواحل یمن

گروه بین الملل - نقض مجدد آتش موقت در غزه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی و کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی در این باریکه با وجود برقراری آتش بس از جدیدترین اخبار مربوط به تحولات فلسطین است.
اشغالگران صهیونیست که این روزها به دلیل مجبور شدن به پذیرش آتش بس با شروط مقاومت به شدت احساس شکست می‌کنند تلاش دارند با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری علاوه بر گسترش ترس و وحشت در میان ساکنان این مناطق تعداد زیادی از جوانان فلسطینی را بی دلیل بازداشت کنند تا به زعم خود جبران اسرای فلسطینی شود که در توافق با جنبش حماس آزاد می‌شوند.
به گزارش اقتصادسرآمد، منابع خبری از توقیف یک نفت کش مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ از سوی انصارالله یمن خبر می دهند.
مهرآورده است، شبکه المیادین گزارش داد که امنیت دریایی انگلیس از نفوذ برخی طرف‌ها به یک نفت‌کش مرتبط با اسرائیل در نزدیکی سواحل یمن خبر داد.
به گزارش المنار، رسانه‌های صهیونیستی از توقیف یک فروند نفت کش اسرائیلی از سوی جنبش انصارالله یمن در نزدیکی سواحل این کشور خبر دادند.
منابع عبری همچنین گزارش دادند که این نفت کش متعلق به یک بازرگان اسرائیلی است و «سنترال پارک» نام دارد.
رویترز به نقل از یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد که اطلاعاتی درباره سیطره افراد مسلح بر یک کشتی در خلیج عدن وجود دارد.
هفته گذشته نیز نیروهای یمنی در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یک فروند کشتی اسرائیلی را توقیف و آن را به سواحل یمن منتقل کرده بودند.

قطر: تلاش‌ها برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه در جریان است
مقامات قطری از تلاش برای تمدید آتش بس موقت در نوار غزه در ادامه آتش بس چهار روزه فعلی در این باریکه خبر می دهند.
«لولوه خاطر» وزیر همکاری‌های بین‌المللی قطر در گفتگو با الجزیره تاکید کرد که میزان کمک‌ها به غزه در حد نیاز مردم این منطقه نبوده است.لولوه خاطر تصریح کرد که برای اولین بار از آغاز جنگ علیه غزه، کمک‌ها به مناطق شمالی نوار غزه هم رسیده است.
خاطر اظهار داشت که تلاش‌ها و مذاکراتی برای تمدید آتش‌بس موقت در غزه در جریان است.وی گفت قطر آماده است هر اندازه کمک که لازم باشد، برای مردم غزه ارسال کند.

نقض مجدد آتش‌بس موقت از سوی رژیم صهیونیستی
نظامیان اشغالگر صهیونیست برای چندمین بار متوالی آتش‌بس موقت در غزه را نقض کردند که طی آن یک کشاورز فلسطینی نیز به شهادت رسید.منابع محلی در نوار غزه از نقض مجدد آتش بس موقت برقرار شده در این باریکه از سوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر دادند.
صهیونیست‌ها امروز یکشنبه به سمت شهروندان فلسطینی در شرق اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه تیراندازی کردند که طبق اعلام هلال احمر، یک فلسطینی در این جنایت شهید شده و یک نفر دیگر زخمی شده است.
در محله تل الهوا در غزه نیز ۷ فلسطینی دیگر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.جمعه گذشته نیز در اولین روز آتش‌بس موقت در غزه دو فلسطینی در شمال وادی غزه به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی شهید و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.جنبش حماس به شدت نسبت به نقض آتش‌بس موقت توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده و اعلام کرده پایبندی این جنبش به آتش‌بس در گرو پایبندی طرف صهیونیستی به آن خواهد بود..

رژیم صهیونیستی باز هم مفاد توافق آتش‌بس را نقض کرد
با ورود تنها ۶۱ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه رژیم صهیونیستی بار دیگر مفاد توافق آتش بس موقت در این باریکه را نقض کرد.
سازمان ملل اعلام کرده است که روز گذشته ۶۱ کامیون حامل کمک‌های پزشکی، غذایی و بسته‌های آب محموله‌های خود را در شمال نوار غزه تخلیه کرده‌اند.این در حالی است که بر اساس توافق صورت گرفته میان جنبش حماس و رژیم صهیونیستی قرار بود روزانه ۲۰۰ کامیون حامل کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شود اما تاکنون ۲۴۸ کامیون به این منطقه وارد شده است.
مقام صهیونیست: یمن تهدیدی راهبردی
 برای اسرائیل است
رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به تهدید استراتژیک یمن ضد اسرائیل که علاوه بر موشک‌های این کشور شامل موقعیت جغرافیایی آن نیز می‌شود، هشدار داد. گیورا آیلند رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی گفت که یمن تهدیدی راهبردی برای اسرائیل به شمار می‌رود، اما به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها آن گونه که باید به این موضوع اهمیت نمی‌دهند و ترجیح می‌دهند وارد درگیری نشوند.آیلند در اظهارات خود در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تصریح کرد: مشکل ما با یمنی‌ها مربوط به موقعیت جغرافیایی آنها در تنگه دریای سرخ و بخش جنوبی آن است و این مشکل از موضوع موشک‌های این کشور نیز بیشتر است.

تحلیلگران صهیونیست: «اسرائیل» باید منتظر روزهای سخت و دردناک باشد
تحلیل‌گران صهیونیست در خصوص آینده خطرناک پیش روی این رژیم و شکست اسرائیل در غزه تا زمان آتش بس موقت، به اجماع نسبی رسیده‌اند.بیشتر کارشناسان و تحلیلگران اسرائیلی بر این نکته اتفاق نظر دارند که آتش‌بس موقت در نوار غزه یک پیروزی برای حماس و شکست و ناکامی برای اسرائیل جهت رسیدن به اهداف اعلام شده خود در طول این جنگ بود. آنها با این وجود تاکید دارند که چاره‌ای جز انجام این توافق نبود، چرا که کابینه بنیامین نتانیاهو در آزادسازی اسرای اسرائیلی شکست خورد.
توقیف دومین کشتی اسرائیلی در سواحل یمن
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه