در پی گزارش اداره اطلاعات ماهشهر مبنی بر قاچاق سازمان‌یافته صورت گرفت:

صدور کیفرخواست پرونده اخلال عمده در نظام اقتصادی در بندر امام خمینی (ره)

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی (ره) از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده اخلال عمده در نظام اقتصادی در امر مایحتاج عمومی با ۱۹ متهم خبر داد. 
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدرضا جعفری اصل در این باره گفت: در پی دریافت گزارش اداره اطلاعات شهرستان ماهشهر و شکایات رسیده از شرکت پشتیبانی امور دام و خدمات بازرگانی دولتی، شرکت حمل و نقل هاگ بار و شرکت آوا تجارت مبنی بر قاچاق سازمان‌یافته مایحتاج عمومی و نهاده‌های دامی و سایر اتهامات از جمله جعل اسناد، استفاده از سندمجعول، نقض قوانین گمرکی، قاچاق سازمان یافته کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی، اختلاس، ارتشاء، اخلال در عرضه و توزیع ارزاق عمومی، نقض قوانین حمل ونقل، پولشویی پرونده قضایی در این دادسرا تشکیل و تحقیقات مقدماتی آغاز شد. 
وی افزود: در همین خصوص ۱۹ نفر متهم شناسایی و دستگیر شدند که پس از بازجویی و تحقیقات صورت گرفته و بر اساس شواهد، قرائن و ادله موجود در پرونده، کیفرخواست متهمین صادر شد. 
جعفری‌اصل گفت: نظارت بر احقاق حقوق عامه یکی از تکالیف دستگاه قضایی در سند تحول قضایی است و مقابله با فساد در این خصوص به صورت قاطع و مجدانه در دستور کار دادگستری استان قرار دارد که در همین خصوص دادسرای این شهرستان بر فعالیت گمرک و بندر امام خمینی (ره) نظارت مستمر داشته و با متخلفان برخورد قانونی می‌کند.
این در حالی است که کمیته تسریع در تعیین تکلیف کالا‌های مانده در انبار‌های اداره کل بنادر و دریانوردی، گمرکات و اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان و کمیته تسریع و تسهیل در تخلیه و ترخیص کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بندر امام خمینی (ره) از ابتدای سال جاری به صورت مستمر ترخیص کالا‌های اساسی را در این استان رصد و پیگیری می‌کرده اند.

با ورود دادگستری استان خوزستان ۵۴۹ هزارتن نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی (ره) ترخیص شد
پیش تر خبرگزاری قوه قضاییه اعلام کرده بود، رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: در راستای صیانت از حقوق عامه و بیت المال و حمایت از تولید و مصرف کننده با ورود دستگاه قضایی ۵۴۹ هزار تن از نهاده‌های دامی در سال جاری در بندر امام خمینی (ره) ترخیص شد.
 علی دهقانی در گفت‌وگو با میزان با بیان اینکه تامین اقلام ضروری و حمایت از صنایع، از تاکیدات مقام معظم رهبری است که از سوی قوه قضاییه نیز دستورالعمل‌های قضایی برای پیگیری و ورود به مسائل مربوطه تدوین و ابلاغ شده است، گفت: از ابتدای سال جاری تا آبان ماه ۶ کشتی حامل نهاده‌های دامی شامل ۴۳۱ هزار تن ذرت و ۱۱۸ هزار تن کنجاله سویا که دارای مشکلات حقوقی و قضایی بودند، که با ورود دستگاه قضایی استان تخلیه و ترخیص شده است.
رئیس کل دادگستری استان ارزش این نهاده‌ها را بالغ بر ۶ هزارو ۶۶۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: حمایت از تسهیل در تامین اقلام مرتبط با معیشت مردم از طریق ساز و کار‌های قانونی یکی از وظایف قوه قضاییه است و دستگاه قضایی استان با نظارت بر روند صادرات و واردات کالا‌های اساسی، با هر گونه تعلل در ترخیص کالا‌های اساسی که موجب آشفتگی بازار تولید و مصرف در کشور شود، در چارچوب قانون برخورد می‌کند.
وی با بیان اینکه یکی از از دلایل تاخیر در ترخیص کالا‌ها استعلام از چندین سازمان و نهاد است، گفت: برای تسریع در فرایند ترخیص نهاده‌های دامی مقرر شد؛ سازمان دامپزشکی، استاندارد و علوم پزشکی یک آزمایش مرجع انجام دهند که این موضوع نیز باید با دستگاه‌های مربوطه هماهنگ شود.
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: باتوجه به شرایط خاص بندر امام خمینی (ره) و حجم بالای واردات کالا‌های اساسی از طریق این بندر و نیاز به بازدید‌های میدانی مستمر به ویژه در خصوص تعیین تکلیف کالا‌ها، در بازدید تیرماه سال جاری پس از بررسی شرایط نگهداری کالا‌ها، ۲۱۰ هزار تن از نهاده‌های دامی موجود در انبار‌های بندر به مؤسسه‌های دیگر در استان‌هایی که از نظر آب و هوایی شرایط مطلوب‌تر و بهتری داشته اند، به منظور جلوگیری از فساد و خسارت به بیت‌المال منتقل شد.
روزنامه دریایی اقتصادسرآمد، به زودی این سوژه را پی گیری و مخاطبان و مطالبه گران این حوزه را در جریان این موضوع قرار می دهد.
صدور کیفرخواست  پرونده  اخلال عمده در نظام اقتصادی در بندر امام خمینی (ره)
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه