کیش و مات دشمنان در برابر اراده ملت

انتخابی به وسعت ایران

 ملت ایران بار دیگر عشق، ارادت و اراده قوی خود برای حفظ نظام اسلامی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب را با حضور پرشور و شعور در پای صندوق‎های رأی به دشمنان نشان دادند.
روز جمعه یازدهم اسفند ماه مصادف با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است، انتخاباتی که به گونه‌ای تعیین کننده سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و حتی روابط بین الملل ایران است؛ روزی که می‌توان بار دیگر با حضور حداکثری و انتخاب اصلح امید را در کشور زنده و چرخ‌های اقتصاد و تولید را به حرکت درآورد.
روزی که منتخبان آن قرار است بحران‌های اقتصادی، زیست محیطی، اجتماعی و... را با تصمیمات سازنده خود به فرصتی برای کشور تبدیل کنند و با مصوبات درست و نظارت مستمرشان بار دیگر مُهر تأییدی بر اقتدار ایران در همه عرصه‌ها بزنند.
آری آینده ایران در گرو رأی امروز و انتخاب درست من و توست، در گرو حضوری که بار دیگر چشم دشمنان را کور کرده و آنها را انگشت به دهان نگه‌دارد و همه نقشه‌هایشان را نقش برآب کند.
روایت حضور در انتخاباتی سرنوشت ساز و به وسعت ایران را در ادامه برایتان آورده‌ایم...
بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند
«سید محمدتقی شاهچراغی» رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست رسانه‌ای تعداد واجدان شرایط برای حضور پای صندوق را برابر اعلام رسمی ثبت احوال، ۶۱ میلیون و ۱۷۲ هزار و ۲۹۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ میلیون و ۹۴۵ هزار و ۱۳۳ نفر مرد و ۳۰ میلیون و ۲۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر زن هستند.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: انتخابات یازدهم اسفند در یکهزار و ۲۱۸ حوزه انتخابیه اصلی و فرعی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی در ۳۱ استان تعبیه شده است که ۱۵ هزار شعبه سیار و ۴۴ هزار شعبه ثابت هستند. ۳۵ هزار شعبه شهری و ۲۴ هزار شعبه روستایی هستند.فرایند انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، با حضور پُر شور مردم ایران اسلامی از ساعت ۸ صبح روز جمعه ۱۱ اسفند آغاز شد. در میان خیل پُر شور مردم، می‌شود افرادی را دید که به همراه خانواده خود در شعب اخذ رأی حضور می‌یابند. 

محمود واعظی در حسینیه جماران
رئیس دفتر «رئیس دولت‌های یازدهم و دوازدهم» به همراه همسر خود با حضور در حسینیه شماره ۱ جماران، آرای خود را به صندوق انداخت.

شهردار تهران در نارمک
«علیرضا زاکانی» شهردار تهران با حضور در مسجدالنبی واقع در منطقه نارمک، آرای خود را به صندوق انداخت.
فوتبالی‌ها پای انتخابات
ورزشکاران با حضور در سالن شهید افراسیابی، حضور پُر رنگی در انتخابات امسال را رقم زدند. تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، خطیر، مدیرعامل باشگاه استقلال و ماجدی، رئیس هیأت فوتبال استان تهران از جمله چهره‌های معروف فوتبالی بودند که رأی خود را به صندوق انداختند.

حضور فراجایی‌ها پای صندوق‌های رأی
حجت‌الاسلام «سید علیرضا ادیانی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا و سردار «حسن کرمی» فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با حضور در ستاد فرماندهی یگان‌های ویژه پاسداران فراجا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری شرکت کردند.

«سرلیست اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم» در حسینیه جماران
یکی از چهره‌های مطرح منتسب به جریان اصلاحات که امروز با حضور در حسینیه شماره ۱ جماران رأی خود را به صندوق انداخت، محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان بود.
عارف که با همسرش در حسینیه شماره ۱ جماران حضور داشت، با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهمیت انتخابات گفت: «در خانواده‌ای به اسم کشور زندگی می‌کنیم که مسئولیت مشترک داریم؛ انتخابات حق طبیعی و ملی ماست».

«رئیس اسبق مجلس» در انتخابات مجلس
«علی‌اکبر ناطق نوری» رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با حضور در حسینیه ارشاد رأی خود را به صندوق انداخت.

رأی اولی‌ها پای کار انتخابات
مسجد تاریخی لرزاده واقع در خیابان لرزاده، حضور پر شور مردم تهران را به خود می‌بیند. در این میان رأی اولی‌ها حضور متفاوتی در این مسجد دارند.
یک خانم رأی اولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره اهمیت شرکت در انتخابات اظهار کرد: «همانطور که همه ما می‌دانیم، کشور ما دارای یک‌سری مشکلاتی است که قابل انکار نیستند و اگر این مسائل و حل آن‌ها برای ما مردم ایران مهم است، باید تلاش کنیم و در انتخابات شرکت کرده و در بهترشدن وضعیت کشور سهیم باشیم».
وی ادامه داد: «ویژگی‌های یک نماینده خوب این است که در کار و حرفه خود متخصص و دغدغه‌مند برای مسائل مردم باشد».

حسینیه ارشاد؛ مثل همیشه پُر شور
یکی از شعب اخذ رأی که از دقایق ابتدایی آغاز فرآیند رأی‌گیری شاهد حضور چشمگیر مردم بود، حسینیه ارشاد بود.

سردار در مسجد جامع ابوذر
مسجد جامع ابوذر واقع در جنوب تهران شاهد برخی چهره‌های نام‌آشنا بود. سردار «امیرعلی حاجی‌زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران صبح امروز با حضور در این شعبه، رأی خود را به صندوق انداخت.
سردار حاجی‌زاده گفت: «حضور مردم پُر کردن خشاب و مشت نیروهای مسلح است که امنیت‌زاست و نباید از آن غفلت کنند

بازتاب انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران در رسانه‌های خارجی
رسانه‌های مختلف خارجی در بخش‌های مختلف خبری و وب‌سایت‌های خود به پوشش زنده برگزاری انتخابات مجلس در کشورمان پرداختند.
رسانه‌های خارجی همزمان با برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به پوشش خبری زنده این رویداد در شبکه‌های تلویزیونی و وب‌سایت‌های خود پرداختند.
شبکه المیادین با پوشش زنده اخبار انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، سخنان رهبر انقلاب اسلامی هنگام انداختن رأی خود در صندوق انتخابات را منعکس کرد.
شبکه المنار نیز ضمن پوشش تلویزیونی اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران، توضیحاتی را در این باره در وب‌سایت و همچنین حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.
شبکه الجزیره نیز حضور پرشور مردم کشورمان در پای صندوق‌های رأی را به صورت زنده پوشش داد و اخبار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در ایران را مخابره کرد.
  انتخابی به وسعت ایران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه