مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری مازندران

ابطال ۹۲ موافقت نامه اصولی ساخت اسکله‌های تفریحی در مازندران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اظهار این که سرمایه گذاران رغبتی برای اجرای طرح ساخت اسکله‌های تفریحی در استان ندارند، گفت: تا کنون ۹۲ موافقت نامه اصولی ساخت اسکله‌های تفریحی به دلیل انقضای تاریخ صدور، ‌ابطال شده است.مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جلسه ساماندهی و مدیریت سواحل مازندران از ابطال ۹۲ موافقت نامه اصولی ساخت اسکله تفریحی در سواحل خزر خبر داد و توضیح داد :‌ سرمایه گذاران به دلیل مشکلات اداری و قانونی حاضر به سرمایه گذارای در این بخش نیستند.
به گزارش اقتصادسرآمد،  حسین ایزدی با ذکر این نکته که طرح مدیریت یکپارچه مازندران iczm به عنوان سند بالادستی تهیه شده است، ادامه داد: با همکاری سازمان بنادر و دریانوری آماده واگذاری طرح های ساخت اسکله گردشگری تفریحی وجود دارد، اما سرمایه گذاران در اجرا با مشکلات قانونی مربوط به حق استفاده زا بستر دریا بریا سزاه های سنگین مواجه هستند.وی اظهار داشت: تا کنون از ۱۵ سرمایه گذار علاقمند به ساخت اسکله تفریحی هشت نفر از آنان کلنگ زنی ساخت اسکله را زدند، اما پیشرفت فیزیکی ندارند، تصریح کرد: طبق مفاد موافقت اصولی قرار بود که تمایم فرایند اداری اجرای طرح در دستگاه هیا مختلف از جمله منابع طبیعی و محیط زیست رایگان باشد، اما سرمایه گذاران در عمل با هزینه سنگین مواجه شدند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران خاطر نشان کرد: طبق مقررات منابع طبیعی استفاده از بستر دریا مانع قانونی دارد و نمی توان سازه های سنگین را ایجاد کرد.
از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۳۵ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری ۱۲۶ هزار و ۷۲۳ میلیارد ریال و با اشتغال پنج هزار و ۸۸۹ نفر صادر شد.
وی افزود: فقط در ۲ ماه اخیر حدود ۴۰ موافقت اصولی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال و ایجاد ۲ هزار و هفت فرصت شغلی صادر شده است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به ۶۷ طرح مصوب شده در حوزه سرمایه‌گذاری استان، گفت: این تعداد طرح با یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال ۸۰ نفر به بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، ملی، رفاه کارگران و صندوق کار آفرین امید معرفی شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جلسه علاوه بررسی مشکلات زیست محیطی و مالکیت منابع طبیعی در صدور پروانه و موافقت اصولی طرح های سرمایه گذاری شیلاتی و گردشگری ساحلی، پسروی دریا نیز از دلایل رها شدن این طرح ها عنوان شده است.اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری داری مازندران منطقه ساری در این جلسه اعلام کرد که اکنون طرح گردشگری و شیلاتی نیمه کاره در سواحل دریای خزر مازندران وجود دارد که باید تعیین تکلیف شود.
 ابطال ۹۲ موافقت نامه اصولی ساخت اسکله‌های تفریحی در مازندران
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه