مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی خبرداد

تحویل۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استان در سال جاری

تبریز-  امید محمدزاده خبرنگار اقتصادسرآمد - فرهاد فرهودی در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری ۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استانتامین و ارسال کردیم، گفت: در مرداد ماه ۱۴۰۲ بزرگ‌ترین تجهیزات آموزشی فضاهای آموزش استان در قالب بزرگترین کاروان تاریخ جمهوری اسلامی به اقصی نقاط استان از استان آذربایجان شرقی با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال در قالب ۱۵۶ کامیون به مدارس استان ارسال شد.
وی همچنین از اهتمام اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای تجهیز مدارس خبر داد و گفت: در ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۲ نیز کاروان تجهیزات آموزشی و هنرستانی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان به اقصی نقاط استان ارسال شد.
وی بیان کرد: عقیده داریم تجهیز هنرستان، ارتباط مستقیم با کاهش نرخ بیکاری در استان دارد و برای سال های بعدی، رقم بیشتری برای تجهیز هنرستان های استان در نظر خواهیم گرفت.
وی عنوان کرد: توانسته‌ایم طی سال جاری ۱۰۵۸ میلیارد تومان تعهد خیری را جذب کنیم و برای کاهش نارضایتی خیرین تصمیم گرفتیم تا در هیچ پروژه‌ی مشارکتی ساخت مدرسه شرکت نکنیم.
فرهودی از عدم استحکام ۲۰درصد مدارس استان خبر داد و گفت: برای بازسازی و نوسازی این مدارس، ۲۵۰ هزار میلیارد ریال نیاز است.
وی با اشاره به جذب ۱۰۰درصدی تعهدات خیرین گفت: در سالجاری برای خیران پروژه مشارکتی قبول کردیم زیرا سرعت تزریق بودجه دولتی کمتر از خیران بود و این به نیمه تمام ماندن پروژه ها منجر می شد.
وی افزود: در سالجاری توانستیم با اجرای این برنامه، ۱۰۰ درصد تعهدات خیران را جذب کنیم و ۱۰هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال جذب کردیم.
فرهودی از وجود ۳۱۹ مدرسه کانکسی در استان خبرداد و گفت: از این تعداد ۶۶ مدرسه کانکسی مستقل و بالای ۱۰ نفر است که ۶۲ مورد آن را ساماندهی کردیم و این مدارس دارای ساختمان ثابت آموزشی شدند.
وی افزود: چهار مدرسه از این دسته نیز تا مهر ماه سال آتی ساماندهی می شود و مدارس غیرمستقل نیز که در اولویت بعدی دولت است در صورت قرار گرفتن در برنامه، ساماندهی خواهد شد.
تحویل۹۰۰ میلیارد ریال تجهیزات به مدارس استان در سال جاری
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه