ثبت نام الکترونیکی بانک مسکن برای تسهیلات نوسازی بافت فرسوده

شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان مجری و راهبر اصلی طرح ساخت و نوسازی در محدوده بافت های فرسوده سراسر ‏کشور، مراحل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت نوسازی و همچنین نحوه استفاده از کمک های دولتی در این طرح را اعلام کرد‎.‎ به گزارش اقتصادسرآمد، براساس آنچه محمد پژمان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و معاون وزیر راه و ‏شهرسازی خبر داده، یک درگاه الکترونیکی توسط این شرکت برای ثبت نام متقاضیان استفاده از تسهیلات ارزان قیمت نوسازی ‏بافت فرسوده راه اندازی شده است. در این سامانه به نشانی‎ http://facility.udrc.ir ‎، جزییات تسهیلات نوسازی شرح داده شده ‏و ۶ مرحله ثبت نام،‌ پیش روی متقاضیان قرار داده شده است تا مالکان در محدوده های بافت فرسوده یا توسعه گرهای ‏ساختمانی در یک فضای شفاف و بدون نیاز به مراجعه فیزیکی بتوانند از تسهیلات مربوطه استفاده کنند‎. 
مطابق اعلام این شرکت میزان تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان قیمت به ترتیب در کلانشهر ها و هر واحد مسکن ‏تولید شده مبلغ ۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها مبلغ ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است. حداکثر دوره مشارکت در ‏تسهیلات ساخت نیز ۳۰ ماه و حداکثر دوران ودیعه اسکان موقت تا ۳۰ ماه و البته طبق مقررات داخلی بانک مسکن است‎. 
محمد پژمان در این باره اعلام کرد: با توجه به قرارداد عاملیت منعقده با بانک مسکن و راه‌اندازی درگاه الکترونیکی توسط ‏شرکت بازآفرینی شهری ایران، ثبت‌نام متقاضیان پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ساخت در بافت فرسوده آغاز شده است. ‏مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: در راستای اجرای مصوبه هیات دولت سقف تسهیلات اعطایی در بافت‌های ‏فرسوده افزایش یافته و سقف اولیه این تسهیلات برای متقاضیان در کلان‌شهرها ۵۰ میلیون تومان و برای سایر شهرها ۴۰ ‏میلیون تومان است‎. 
او با بیان اینکه نرخ سود این تسهیلات با حمایت دولت و اختصاص اعتبار صورت ‌گرفته کاهش یافته است، تصریح کرد: در حال ‏حاضر نرخ سود تسهیلات در دوران مشارکت مدنی (دوران ساخت) در بافت‌های فرسوده (۵۰ درصد) نرخ مصوب شورای پول و ‏اعتبار برای تسهیلات متناظر است که این نرخ با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار در سال ۱۳۹۸ به میزان (۹ درصد) ‏تعیین شده است‎. 
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه هماهنگی‌های لازم برای پرداخت این تسهیلات انجام شده است و ‏اعتبارات مورد نظر پیش بینی شده است، افزود: در راستای تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق شهروندی، فرآیند ثبت‌نام و پرداخت ‏تسهیلات به صورت الکترونیکی و غیرحضوری انجام می شود و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت‌نام تسهیلات بافت ‏فرسوده (به نشانی‎ http://facility.udrc.ir) ‎و یا از طریق سایت شرکت بازآفرینی شهری ایران (به نشانی‎ udrc.ir) ‎نسبت به تکمیل ‏درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام کرده و فرآیند دریافت تسهیلات را پیگیری کنند‎. 
در شهر تهران برای نوسازی بافت فرسوده، تسهیلات به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ سود ‏‏۹ درصد قرار است به ازای ساخت هر واحد مسکونی پرداخت شود اما میزان این تسهیلات برای سازندگان غیرحرفه ای تا ۷۰ ‏میلیون تومان به شکل پرداخت ۲۰ میلیون با نرخ سود ۱۸ درصد قابل افزایش است‎. 
همچنین سازندگان حرفه ای در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین ساخت می توانند تا سقف ۱۱۰ میلیون تومان ‏تسهیلات نوسازی به شکل ۵۰ میلیون با نرخ سود ۹ درصد و ۶۰ میلیون با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنند‎. 
ثبت نام الکترونیکی بانک مسکن  برای  تسهیلات نوسازی بافت فرسوده
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه