دولت مشکلی با رئیس صداوسیما ندارد

محمود واعظی درباره رویکرد صداوسیما نسبت به عملکرد دولت خاطر نشان کرد:‌ آنچه که ما از رئیس سازمان صداوسیما می‌خواهیم چیز زیادی نیست؛ ما می‌گوییم صحبت‌های رئیس جمهوری و وزرا بدون تبعیض و براساس آنچه که ایشان می‌گویند، مطرح شود. آن‌ها درباره برخی مطالب مطرح شده می‌گویند که به مصلحت نیست یا اینکه آن‌ها برداشت خود از صحبت‌های رئیس جمهوری و برخی وزرا را به صورت زیرنویس منتشر می‌کنند. این در حالی است که ما چندین بار به آن‌ها تذکر داده‌ایم که زیرنویس پخش شده با آنچه که مطرح شده است کاملا مغایرت دارد.
رییس دفتر رییس جمهوری با تأکید بر اینکه در دولت مشکلی با رئیس صداوسیما نداریم، افزود: روابطمان با آقای علی‌عسگری در دولت بسیار خوب است. ما کارکنان و مجموعه عظیم صداوسیما در سراسر کشور را از خود می‌دانیم و هیچ مشکلی نیز با آن‌ها نداریم اما متأسفانه تعدادی افراد سیاسی که اندک هستند اما طی 10 الی 15 سال گذشته برخی سمت‌های کلیدی صداوسیما را گرفته‌اند، تلاش و فکر می‌کنند که اگر کسی سمتی دارد، باید براساس تفکر و حزب متبوع آن فرد با او برخورد کند.
وی ادامه داد: ما می‌گوییم که صداوسیما نباید توسط آن گروه محدود به صورت جناحی اداره شود چرا که صداوسیما رسانه‌ای ملی و متعلق به کل نظام و کشور است و ما می‌گوییم همان طور که برای سایر قوا و نهادها بسته رسانه‌ای پخش می‌کنند، درباره قوه مجریه نیز همان گونه رفتار کنند و این گونه نباشد که وقتی وزیری از دولت دو روز در هرمزگان حضور داشته و از تمام مناطق سیل زده بازدید کرده خبرش 10 ثانیه پخش شود اما اینکه فرد دیگری در جایی غذایی میان سیل زدگان پخش کرده، خبر مربوطه 3 دقیقه پخش شود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: مردم نیز دوست دارند که صداوسیما اخبار مربوط به تمام فعالیت‌های خدمتگزاران را پوشش دهد و این موضوع اصلا به معنای اختلاف میان مجموعه دولت و صداوسیما نیست بلکه ما صرفا انتقاداتی به صداوسیما داریم.
واعظی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: شورای عالی جمعیت هلال احمر بعد از کنار رفتن رئیس پیشین خود با عجله جلسه خود را زمانی تشکیل داد که استعفای آقای پیوندی از سوی رئیس جمهوری پذیرفته نشده بود. در زمان برگزاری انتخابات در هلال احمر نیز مشکلاتی در آنجا ایجاد شد؛ شورای مربوطه 9 عضو داشت که دو عضو از داخل و هفت عضو از خارج از مجموعه هلال احمر بودند و شرایط به گونه‌ای پیش رفت که هفت نفری که از خارج از مجموعه بودند فرصت برای اعلام برنامه پیدا نکردند و در نهایت دو نفری به دفتر رئیس جمهوری معرفی شدند که از داخل جمعیت هلال احمر بودند.
دولت مشکلی  با رئیس صداوسیما ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه