تهرانی همچنان در حال غارت آب !

مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران گفت: سال گذشته در همین مدت میزان موجودی آب سدها یک میلیارد ‌ ۲۱۹ میلیون متر مکعب بود که امسال ۸۵ میلیون متر مکعب کسری را شاهدیم که دلیل آن استفاده غیرنرمال بوده است.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایلنا، محمدرضا بختیاری در نشست خبری در جمع خبرنگاران حجم کنونی دخایر سدهای تهران را یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همین مدت میزان موجودی آب سدها یک میلیارد ‌ ۲۱۹ میلیون متر مکعب بود که امسال ۸۵ میلیون متر مکعب کسری را شاهدیم که دلیل آن استفاده غیرنرمال بوده است.با ورود کرونا معادلات استفاده از منابع آبی در کشور تغییر کرد به طوری که از ابتدای اسفند با ۲۵ درصد افزایش مصرف در تهران مواجه بودیم
مدیر عامل شرکت آبفای استان تهران گفت؛ رقم مصرف آب شهر تهران ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب است که رکورد بی‌نظیری است و در تاریخ مصرف آب تهران سابقه نداشته است.
وی با بیان اینکه گرمای زودرس و ویروس کرونا باعث شد آب بیشتری مصرف شود، گفت: با تمام توان آب وارد شبکه می‌شود اما با وجودی که از ابتدای اسفندماه با افزایش مصرف مواجه شدیم لحظه‌ای  قطعی آب نداشتیم.
بختیاری با بیان اینکه آب شرب تهران بالاترین کیفیت را دارد افزود: در دوران کرونا حتی در اروپا نیز آب غیرآشامیدنی حاوی ویروس کرونا بود اما در شهر تهران نه تنها آب شرب بلکه در آب فاضلاب خام ویروس کرونا مشاهده نشد به این دلیل که ما بالاترین میزان کلر یعنی 8 دهم میلی‌گرم بر لیتر را وارد آب می‌کنیم که به رغم گران بودن مشکلی پیش نیاید، این رویه تا پایان بیماری ادامه دارد.
مدیرعامل آبفای تهران با بیان اینکه آب شرب تهران کاملا سالم است، یادآور شد: مردم باید در مصرف صرفه‌جویی کنند تا بتوانیم این روزهای سخت را سپری کنیم. هنوز به زمان پیک گرما نرسیده‌ایم پیش بینی می‌شود با این روند به رقم 4 میلیون متر مکعب برسیم یعنی 1.3 برابر دریاچه چیتگر در تهران مصرف آب داریم.
بختیاری گفت: ما وظیفه داریم آب مورد نیاز مردم را تهیه کنیم امسال سعی کردیم حتی کمبود فشار هم نداشته باشیم به رغم اینکه 17 درصد افزایش بارندگی داشتیم حجم ذخایر بسیار کمتر از سال گذشته بود و این نشان می‌دهد که بیش از حد لازم از مخازن سدها استفاده کردیم.
وی درباره کاهش مصرف آب در دستگاه‌های دولتی گفت: بر اساس نامه‌ای که به استاندار نوشتیم قرار شد 20 درصد مصرف کاهش یابد در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها رعایت می‌کنند اما برخی ادارات نیز وجود دارند که بالاتر از الگو مصرف دارند.
تهرانی همچنان  در حال غارت آب !
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه