درخواست محسن هاشمی از رسانه ملی برای«امکان پاسخگویی به تهمت‌ها در مورد آیت الله هاشمی رفسنجانی»

تخریب کنندگان «آیت الله» از چه می ترسند؟

گروه سیاسی- ساعت از موقع عصر گذشته بود که خبر به مثابه بمبی منفجر شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی دارفانی را وداع گفت. آنقدر خبر غیر منتظره بود که اندکی همه سکوت کردند سپس خبرها یکی بعد از دیگری روی خروجی خبرگزاری ها قرار گرفت و حتی برخی از روزنامه ها به چاپ دوم رسید و در نهایت مقام معظم رهبری با اطلاعیه ای سوگواری خود را برای  یار و همرزم قدیمی اعلام کردند و در هنگامه تشییع پیکر وی  بر او نماز خواندند.
به گزارش اقتصادسرآمد، در این روز و روزهای بعد برخی رسانه ها که پیش از این حتی از درج پیشوند آیت الله و یا هر واژه برای حفظ حرمت آیت الله هاشمی دریغ می کردند او را «آیت الله» خواندند و در مدح وی به مصاحبه و گزارش پرداختند، چرا که ما جماعت  مرده پرست و  زنده کشیم!
در این میان صدا و سیما بعد از حوادث سال 88 بیشترین سهم را تخریب چهره آیت الله داشت؛ آنگونه که حتی از نمایش چهره وی در رسانه ملی خودداری می کردند و حتی در برخی از گزارش های تارخی خود در خصوص وقایع تاریخ انقلاب سعی در سانسور و یا نادیده گرفتن او می نمودند!
البته نباید از سهم هر دو جناح در تخریب چهره آیت الله نیز گذشت.  اصولگرایان که شمشیر را به وضوح بعد از انتخابات 88 برای او از رو بستند و اصلاح طلبان نیز در برهه ای از تاریخ  او را «عالیجناب سرخ پوش» خواندند اما تخریب وی باز هم بعد از فوتش ادامه یافت و نهیب مقام معظم رهبری به «خناسان» که در اطلاعیه ایشان بعد از فوت آیت الله نیز به تخریب کنندگان بی اثر بود. 
روز گذشته، رئیس شورای شهر تهران و فرزند ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی در نامه ای به رئیس سازمان صدا و سیما در رابطه با جلوگیری از تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، نوشت: اگر امکان ساخت برنامه های منصفانه، بیطرفانه و محققانه در مورد عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی، وجود ندارد، امکان پاسخگویی به تخریب ها و تهمتهای ناجوانمردانه ای که با وجود گذشت ۴ سال از رحلت ایشان همچنان منتشر می گردد، برای ما فراهم آید.
در بخشی از این نامه امده است:«احتراما پیرو مذاکرات ومکاتبات قبلی در رابطه با جلوگیری از تخریب آیت الله هاشمی رفسنجانی در رسانه ملی، اخیرا شاهد پخش برنامه هایی از سیمای جمهوری اسلامی بودیم که با جعل حقایق تاریخی، مدعی بودند که آیت الله هاشمی رفسنجانی از تریبون نماز جمعه مسئولان را دعوت به اشرافیگری و مانور تجمل کرده است.حال سوال اینجاست که چرا جریانات و رسانه‌هایی در داخل نظام وبا پول بیت المال به جعل، تقطیع وتحریف سخنان وعملکرد آیت الله هاشمی می پردازند تا ذهنیت افکار عمومی را که در شرایط سخت اقتصادی قرار دارد نسبت به نظام تخریب کنند.
مقام معظم رهبری، در خطبه تاریخی ۲۹ خرداد سال ۱۳۸۸، پس از ذکر سوابق، مجاهدتها و عدم ثروت اندوزی آیت الله هاشمی رفسنجانی، تصریح می کنند که " اینها حقایقی است که نسل جوان باید بدانند" و متاسفانه رسانه ملی بجای عمل به توصیه صریخ رهبرمعظم انقلاب، تریبون خود را در اختیار جریانات تندرو و افراطی قرار داده است که بصورت آشکار به تحریف و جعل تاریخ می پردازند.
جنابعالی خود یکی از مدیران خدوم دولت سازندگی بوده اید و از نزدیک شاهد زندگی شخصی آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده اید اما خوشبختانه امروز درهای منزل ایشان  که از سال ۱۳۶۰ تا روز پایانی عمر، در آن زندگی کرده اند با همه وسایل و لوازم خانه، با تبدیل شدن به موزه، بروی مردم گشوده شده است ، مناسب است که دوربینهای صداوسیما را به درون این خانه بفرستید تا با تصویر برداری از خانه و وسایل مشخص شود که آیا زندگی ایشان توام با اشرافی گری بوده است یا مصداق ساده زیستی؟ و بسیار بهتر خواهد بود که دوربین صداوسیما به اندرونی بسیاری از مدعیان زهدفروشی وانقلابی گری نیز برود که عیار مردمی بودن مشخص شود.
در پایان خواهشمند است در صورتی که در سازمان صداوسیما، امکان ساخت برنامه های منصفانه، بیطرفانه و محققانه در مورد عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی، وجود ندارد، امکان پاسخگویی به تخریب ها و تهمتهای ناجوانمردانه ای که با وجود گذشت ۴ سال از رحلت ایشان همچنان منتشر می گردد، برای ما فراهم آید.
 تخریب کنندگان «آیت الله» از چه می ترسند؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه