رئیس جمهوری:

یک معجزه تاریخی بود که نه ملت و نه دولت از این فشارها سرخم نکردند

رئیس‌جمهور گفت: عزاداری امسال مردم در ماه محرم بهانه‌ای به دست دشمنان نداد.حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: امسال عزاداری مردم در محرم یک شکوه خاصی داشت و از جهاتی یک عزاداری استثنایی بود، علیرغم اینکه مردم به دلیل مراقبت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی محدودیت‌هایی داشتند اما عزاداری امسال از ابتکارات خوبی بهره‌مند شد. عزاداری‌ها در مجالس انجام می‌گرفت و به کمک فضای مجازی برای اقوام، دوستان و حتی خارج از کشور پخش می‌شد. از رهبر انقلاب و مرجع تقلید و حوزه‌های علمیه تشکر می‌کنم که با بیانات و عمل‌شان راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را ‏ترویج کردند. از همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه بانیان و چه ناظران بهداشتی هم قدردانی می‌کنم. همچنین از ‏همه واعظان و مداحانی که با ابتکارات جدید به کوچه و خیابان‌ها رفتند نیز تشکر می‌کنم.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، روحانی افزود: عزاداری در خانه‌ها که در سال‌های قبل کمرنگ شده بود، امسال پررنگ شد. طبق آمار وزارت بهداشت و وزارت کشور، در اغلب مجالس ما در سراسر کشور یعنی در ۸۰ درصد مجالس، پروتکل‌ها مراعات شد. غالب نذورات نیز به صورت مواد خشک به خانواده‌ها داده شد و عزاداری شکوهمند و استثنایی در تاریخ ایران ثبت شد.
وی افزود: از رهبر انقلاب و مرجع تقلید و حوزه‌های علمیه تشکر می‌کنم که با بیانات و عمل‌شان راه و مسیر عزاداری با حکمت امسال را ترویج کردند. از همه افرادی که بر امر عزاداری نظارت کردند، چه بانیان و چه ناظران بهداشتی هم قدردانی می‌کنم. همچنین از همه واعظان و مداحانی که با ابتکارات جدید به کوچه و خیابان‌ها رفتند نیز تشکر می‌کنم.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه عزاداری امسال ماه محرم بهانه‌ای به دست دشمنان نداد، گفت: عزاداری‌ها با همه اصول مذهبی، دینی، اخلاقی و بهداشتی انجام گرفت.
روحانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی، گفت: برای ما مهم بود که در تمام مراحل بگوئیم فاصله جان و نان معنا ندارد و فاصله جان و کار، معیشت و سلامت، سلامت و دیانت معنا ندارد و در ماه محرم دیدیم که فاصله‌ای بین این دو نبود.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شرایط اقتصادی و سیاسی کشور تاکید کرد: از لحاظ سیاسی و اقتصادی یک بعدش همان کاری است که آمریکایی‌ها دوسال و نیم است انجام می‌دهند و تلاش کردند تا با فشار اقتصادی دولت و ملت را در برابر خواسته‌های نامشروع خود تسلیم کنند که جوابی نگرفتند اما به مردم ما و معیشت آنان فشار وارد شد و بار این موضوع بر دوش آنان هم بود اما دولت نیز سختی‌ها را در کنار مردم تحمل کرد و این یک معجزه تاریخی بود که نه ملت و نه دولت از این فشارها 
سرخم نکردند.
یک معجزه تاریخی بود که نه ملت  و نه دولت از این فشارها سرخم نکردند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه