واکنش به سخنان ماکرون و توهین به پیامبر اسلام(ص)

طی دو هفته اخیر به دنبال قتل معلمی در فرانسه به دست یک مسلمان به دلیل نشان دادن کاریکاتور موهن به پیامبر اسلام، مقامات فرانسه و در رأس آن‌ها رئیس جمهور این کشور، اسلام را دین افراطی دانست و از انتشار کاریکاتور‌های موهن به مقدسات اسلامی حمایت کرد و آن را حمایت از ارزش‌های سکولاریسم دانست.به دنبال این اظهارات و حوادث، اسلام‌ستیزی و حمله به مسلمان در رسانه‌ها بیشتر شده است و دو زن مسلمان زیر برج ایفل با سلاح سرد مصدوم شدند.به گزارش اقتصادسرآمد، در این خصوص، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ادامه اقدامات اهانت آمیز به ساحت مقدس پیامبر رحمت (ص) در فرانسه را محکوم و تاکید کرد که توهین به ارزش های اسلامی و عقاید مسلمانان غیر قابل قبول و مردود است.
سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، امروز شنبه در پی استمرار لجوجانه اقدامات اهانت آمیز به ساحت پیامبر رحمت (ص) در فرانسه که در کمال تاسف در مواردی با حمایت برخی مقامات رسمی نیز همراه بوده است، هرگونه اهانت و بی احترامی به پیامبران الهی، خصوصا خاتم آنها رسول مکرم اسلام را به شدت محکوم کرد.
سخنگوی وزارت خارجه اظهار داشت: بدون شک تحرکات و اقدامات غیرقابل قبول و خشن سر زده از سوی معدود افراطیون که نشات گرفته از یک تفکر افراطی و انحرافی در جهان اسلام بوده که از قضا صاحبان آن از شرکای سیاسی نزدیک به غرب و آمریکا نیز می باشند، به هیچ وجه نمیتواند توجیهی برای توهین و بی احترامی به شخصیت آسمانی و مورد احترام یک میلیارد و هشتصد میلیون مسلمان در جهان باشد.
در عین حال، پس از سخنان اردوغان مبنی براینکه ماکرون باید به خاطر رفتارش با میلیون‌ها تن از اعضای جامعه مسلمان فرانسه از نظر روانی مورد بررسی قرار گیرد، پاریس سفیرش در آنکارا را فراخواند.این اقدام در پی واکنش تند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در قبال اقدامات جدید امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به بریده شدن سر یک معلم در این کشور از سوی یک مهاجر مسلمان  شکل گرفته است.اردوغان روز شنبه واکنش تندی به صحبت ها و رویکرد ماکرون نشان داد و در سخنرانی تلویزیونی نیز همتای فرانسوی خود را  به دلیل رفتاری ناعادلانه در قبال مسلمانان محکوم و تاکید کرد که ماکرون به روان درمانی نیاز دارد.
وی افزود: چطور کسی که رئیس یک دولت است می‌تواند چنین رفتاری با میلیون عضو گروه‌هایی با باورها و عقاید مختلف داشته باشد. چنین رفتاری اول از همه نیاز به روان‌درمانی دارد. مشکل ماکرون با اسلام و مسلمانان چیست؟
پس از اظهارات رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر دست بر نداشتن از کشیدن کاریکاتورهای پیامبراسلام (ص)، درخواست‌ها برای تحریم محصولات فرانسوی در چندین کشور عربی و کشور حوزه خلیج فارس افزایش یافت.
واکنش به سخنان ماکرون و توهین به پیامبر اسلام(ص)
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
ضمیمه