اصلاح منیفولد خط لوله 8 و 16 اینچ تاسیسات انتهایی کرمانشاه

عملیات اصلاح عملکرد منیفولد خط 8 اینچ انتقال نفت خام (حذف شیر 16 اینچ مابین خط 8 و 16 اینچ) و خط 16 اینچ انتقال نفت خام و فرآورده (مسیر کنارگذر شیر کنترلی) تاسیسات انتهایی کرمانشاه انجام شد.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از روابط عمومی شرکت خطوط لوله ومخابرات نفت ایران- منطقه غرب؛ رئیس نگهداری و تعمیرات مکانیک با اعلام این خبر گفت: عملیات اصلاح منیفولد خط 8 اینچ با هدف تداوم انتقال پایدار نفت خام از مبادی ورودی به تاسیسات کرمانشاه و به دلیل عدم نیاز این منیفولد به ارتباط خط 8 و 16 اینچ در قالب یک کارتیمی موفق با هماهنگی و همکاری نزدیک کلیه عوامل مرتبط اعم از واحد مکانیک و همکاران عملیات، تعیمرات خط و ترابری انجام شد.
عبدالرضا گل محمدیان افزود: انجام این عملیات با برش خط لوله 8 و 16 اینچ ، جوشکاری 11 سرجوش و اجرای 20 متر لوله 16 اینچ و حذف شیر 16 اینچ کلاس 600 مابین منیفولد 8 و 16 اینچ انجام شد.
وی اعلام کرد: همچنین با توجه به سایز منیفولد و شیر کروی 8 اینچ مسیر Bypass کنترل ولو 16 اینچ تاسیسات کرمانشاه، ریسک انتقال مواد به دلیل بالارفتن سرعت سیال در مسیر Bypass و لرزش زیاد شیر و تعمیرات چندباره آن، بالا بود. به همین علت با هماهنگی های صورت گرفته، شیر کنارگذر منیفولد از 8 اینچ به 12 اینچ اصلاح شد و یک دستگاه شیر کروی 12 اینچ جایگزین شیر 8 اینچ گردید.
اصلاح منیفولد خط لوله 8 و 16 اینچ تاسیسات انتهایی کرمانشاه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه