تسهیل فعالیت‌ها در حوزه بندری و دریایی با رفع تحریم‌ها «اقتصاد سرآمد» گزارش می دهد

راهکارهای جذب سرمایه گذار در بنادر و پسکرانه آن

بنادر فرصت های سرمایه گذاری متعددی دارد که با حمایت سازمان بنادر و دریانوردی می توان انگیزه و تمایل برای سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه آن ایجاد کرد. 
به گزارش اقتصاد سرآمد، احمد مرادی درباره راهکارهای جذب سرمایه گذاران در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر کشور؛ فرصت های متعددی برای سرمایه گذاری دارد که صاحبان ثروت می توانند به آن سمت بروند. 
وی ادامه داد: یکی از بنادری که برای سرمایه گذاران می تواند ایجاد انگیزه کند، بندر بوشهر است؛ این بندر در ۳ حوزه گاز، پتروشیمی و آبزیان بسیار فعال است لذا این امر می تواند فرصتی باشد تا سرمایه گذاران در پسکرانه بنادر حضور پیدا کنند و از فرصت های موجود بیشترین بهره را ببرند.
عضو اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه ضرورت دارد فرصت های موجود در بنادر را بالفعل کرد، افزود: اگر می خواهیم سرمایه گذاران را به سمت بنادر هدایت کنیم به طور قطع با حمایت سازمان بنادر امکانپذیر خواهد شد؛ سرمایه گذاران تنها به همراهی سازمان بنادر نیاز دارند تا به سرمایه گذاری خود اطمینان پیدا کنند. مرادی تصریح کرد: مشکلات سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی با گفت و گوهای بی واسطه قابل حل است و می توان با روحیه حمایتی که در مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی از بخش خصوصی واقعی وجود دارد ریسک های سرمایه گذاری را کاهش داد.
حساسیت و دقت بسیار بالای سازمان بنادر در واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی 
یک سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران با اشاره به حساسیت و دقت بسیار بالایی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در رابطه با واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی وجود دارد، تاکید کرد: قراردادها و واگذاری‌ها کاملا شفاف است و هیچ چالشی در این زمینه وجود ندارد. 
جعفر سماک مقدم همچنین در همین ارتباط در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با ضرورت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری و لزوم حمایت های دولتی و حاکمیتی از فعالان اقتصادی، اظهار کرد: ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه دریایی و بندری در کشور ایجاد شده است و بخش خصوصی تمایل بسیاری به فعالیت در این حوزه دارد، اما شرایط به وجود آمده ناشی از اعمال تحریم‌ها، فعالیت را برای سرمایه گذاران بخش خصوصی سخت کرده است؛ امیدوارم با رفع تحریم‌ها بتوانیم مجددا به نحو مطلوب از زیرساخت‌های ایجاد شده در بنادر کشور استفاده کنیم.وی افزود: زیرساخت های بسیار مناسبی در حوزه دریایی و بندری ایجاد شده و این زیرساخت ها در حال به روزرسانی است، در عین حال فرایند تخلیه و بارگیری در بنادر کشور ارتقاء یافته و با اتصال مجموعه بنادر به شبکه ریلی می توانیم شاهد فعالیت هرچه بهتر در این حوزه باشیم.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران با بیان اینکه یکی از بزرگترین مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی تامین ارز و انتقال پول است، گفت: بخش خصوصی بسیار علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه بندری و دریایی است و علت آن، بازار مناسب است؛ قطعا با حل مشکلات موجود فعالیت ها روند مطلوبی پیدا می کند.سماک ادامه داد: تفاوت سرمایه گذاری در حوزه دریایی و بندری با سایر بازارهای مالی، اشتغال آفرینی و رونق تولید است و در عین حال توسعه منطقه ای را نیز به همراه دارد.
وی با تاکید بر اینکه بنادر ایران ظرفیت بی نظیری برای فعالیت های اقتصادی دارند، بیان کرد: خوشبختانه بنادر کشور تغییرات مطلوبی داشته اند و امکانات بسیار مناسبی ایجاد شده است که باید با درایت ازاین پتانسیل بهره ببریم.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران درباره فرآیند واگذاری پروژه های سرمایه گذاری سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی، تصریح کرد: حساسیت و دقت بسیار بالایی از سوی سازمان بنادر در رابطه با پروژه های سرمایه گذاری واگذار شده به بخش خصوصی وجود دارد و تمامی فرآیندها شفاف است و هیچ پشت پرده ای وجود ندارد؛ سرمایه گذار از ابتدا تا انتها باید به تعهدات خود عمل کند و سازمان بنادر به عنوان ناظر، سخت گیری های لازم را دارد.
سرمایه گذاری بخش خصوصی، چهره بنادر ایران را متحول کرده است
محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی پیشتر نیز در رابطه با اهمیت سرمایه گزاری در بخش بنادر و دریانوردی ایران با اشاره به اینکه سرمایه گذاری بخش خصوصی؛ چهره بنادر ایران را متحول کرده است، گفت: به دنبال ایجاد و توسعه صنایع در پسکرانه بنادر هستیم. معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی؛ در رابطه با سرمایه گذاری در بنادر از طریق سایر کشورها، اظهار کرد: خوشبختانه فرایندهای جذب سرمایه گذاری در بنادر کشور به گونه ای است که می توانیم بگوییم به نسبت وضعیت حاکم بر سایر بخش های اقتصادی خیلی موفق عمل کرده ایم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در عمده بنادر شمالی یا جنوبی کشور، پروژه های روبنایی، تاسیسات و بعضا زیرساخت های بندری و کارخانجات تولیدی و ارزش افزوده ای نزدیک به ۱۶ هزار میلیارد تومان با در نظر گرفتن نرخ ارز ۴ هزار تومانی سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.به گفته معاون وزیر راه، تعداد پروژه های سرمایه گذاری از سوی بخش خصوصی به بیش از ۳۳۱ پروژه می رسد که بخش زیادی از آن ها به بهره برداری رسیده و تعدادی نیز در حال احداث است و اینگونه چهره بنادر کشور از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی متحول شده است.
راستاد ‌در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد به مناسبت روز جهانی دریانوردی با اشاره به اینکه رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی این است به عنوان مرجع حاکمیتی دریایی کشور صرفا در زمینه زیرساخت های بندری سرمایه گذاری کند، اظهار کرد: عموم فعالیت های روبنایی، تجهیزاتی و تاسیساتی به بخش خصوصی سپرده شده است که خوشبختانه متقاضیان خوب و فراوانی در این بخش نیز وجود دارد.
 راهکارهای جذب سرمایه گذار در بنادر و پسکرانه آن
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه