با بزرگترین هاب های ترانشیپ  دنیا آشنا شوید

گاهی در واردات و صادرات کالا ممکن است کالا به طور مستقیم به کشور مقصد قابل بارگیری و انتقال نباشد. از این رو تجار کالای خود را ابتدا به یک کشور واسطه یا میانی منتقل و از آن جا با تغییر وسیله حمل و نقل، کالای خود را به کشور مقصد ارسال می‌کنند.
به گزارش اقتصادسرآمد از  به نقل از پورت تکنولوژی، ترانشیپ(حمل و نقل محموله به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی)بخش حیاتی از فعالیت خطوط حمل و نقل کانتینری است و می تواند میزان قابل توجهی از ترافیک بندری را به ویژه در مناطقی که دارای مراکز تولید زیادی هستند، به خود اختصاص دهد. در ادامه با بزرگترین هاب های ترانشیپ در دنیا آشنا می شوید.
بندر سنگاپور شلوغ ترین بندر ترانشیپی در جهان است و ۲۰ درصد از ترافیک ترانشیپ در جهان را به خود اختصاص داده است. سنگاپور به عنوان دومین بندر پرترافیک دنیا در سال ۲۰۱۹، در حدود ۳۷,۲ میلیون TEU تخلیه و بارگیری داشته است که از این میزان ۳۰.۹ میلیون مورد آن ترانشیپی بوده است.علاوه بر این، بندر سنگاپور به ۶۰۰ بندر در ۱۲۳ کشور جهانی متصل است و هر سال ۱۳۰،۰۰۰ کشتی در این بندر پهلو می گیرد. پس از اتمام ساخت یک ترمینال با ظرفیت ۶۰ میلیون TEU، این بندر به پرترافیک ترین بندر جهان تبدیل خواهد شد.
بندر شانگهای بزرگترین بندر جهان است که در سال ۲۰۱۹ در حدود ۴۳,۳ میلیون TEU تخلیه و بارگیری داشته است که تقریباً نیمی از آن حجم ترانشیپ بوده است.این بندر از سال ۲۰۱۰ بندر سنگاپور را پشت سر گذاشت و عنوان شلوغ ترین بندر جهان را تصاحب کرد. این بندر اکنون کمتر از سه میلیون TEU با هدف ۴۵ میلیون TEU در سال فاصله دارد که قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ به آن برسد.در حال حاضر بزرگترین ترمینال کانتینری اتوماتیک جهان، در این بندر قرار دارد که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است.بندر شنژن سال ۲۰۱۹ در حدود ۲۷,۵ میلیون TEU تخلیه و بارگیری داشته است که تقریباً نیمی از آن ترانشیپ بوده است.به طور کلی بندر شنژن چهارمین بندر پرتردد در جهان است که توسط بندر نینگبو-ژوشان از شانگهای و سنگاپور جدا شده است. بندر بوسان تقریباً ۹ میلیون TEU کالای ترانشیپی در سال ثبت کرده است و به طور کلی ۲۱,۹۹ میلیون TEU در سال تخلیه و بارگیری دارد که از این نظر این ششمین بندر شلوغ جهان است.
شبکه فیدر بندر بوسان امکان اتصال به بنادر روسیه، چین و ژاپن فراهم کرده است و مشوق های حمل و نقل در این بندر شرایط جذب حجم بیشتری از کالا را مهیا می کند.در نوامبر سال ۲۰۲۰ اجرای طرحی برای افزایش ظرفیت این بندر به ۳۲ میلیون تا سال ۲۰۳۰ با سرمایه گذاری در فنآوری های هوشمند آغاز شد.
بندر هنگ کنگ تقریباً ۵ میلیون TEU کالای ترانشیپی در سال و به طور کلی ۱۸,۳۶ میلیون TEU تخلیه و بارگیری می کند که از این نظر هشتمین بندر شلوغ جهان است.
بندر یاد شده امکانات گسترده ای برای تعمیر، نگهداری و ساخت انواع کشتی ها دارد؛ هنگ کنگ زمانی پرترددترین بندر جهان بوده است.
با بزرگترین هاب های ترانشیپ  دنیا آشنا شوید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه