عضو شورای عمومی فدراسیون جهانی اتاق های بازرگانی

حذف معافیت مالیاتی مواد خام، فرصت مناسب صنایع پلیمری برای توسعه صادرات

عضو شورای عمومی فدراسیون جهانی اتاق های بازرگانی گفت: یکی از اتفاقات مهم در محیط قانونی این است که معافیت مالیاتی صادرات مواد اولیه به صورت خام برداشته خواهد شد. با محقق شدن این موضوع شیب عرضه محصولات پتروشیمی از صادرات به داخل خواهد بود. این مساله می تواند فرصتی مناسب برای توسعه صادرات صنایع پلیمری باشد.به گزارش اقتصاد سرآمد ،دکتر پدرام سلطانی در اولین همایش توسعه صادرات صنایع پلیمری گفت: برای این که بتوانیم چشم اندازی از صادرات داشته باشیم، باید آن چه که پیش روی ما است را بشناسیم.وی گفت: مهم ترین مولفه در زمینه تجارت، محیط سیاسی است و به نظر می رسد که در سال های آتی محیطی پرچالش در زمینه روابط بین المللی داشته باشیم.
سلطانی افزود: با این وجود دولت کنونی آمریکا نسبت به دولت ترامپ تغییر کرده است، اما رویکرد اصلی آنها تغییری نکرده و همچنان تمایل به کنترل ایران دارند.وی ادامه داد: چین به هیچ عنوان تمایل ندارد که با آمریکا وارد چالش شود و تا سال ۲۰۲۵ که روند مصرف سوخت های فسیلی آن رو به افزایش است، با همین شیوه بازی خواهد کرد و در منطقه خلیج فارس طرف هیچ کشوری را نخواهد گرفت.
سلطانی ادامه داد: یکی دیگر از شرکای ایران که روسیه است، ایرانی پر چالش را می خواهد؛ چرا که با تکیه بر این موضوع می تواند صادرات نفت و گاز خود را با قیمت های بهتری انجام دهد. ضمن این که روسیه نمیخواهد یک ایران قوی در همسایگی خود
 داشته باشد.
وی در ادامه اظهار کرد: از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۳ آمریکایی ها ایران را خطری برای خود احساس می کردند، اما از این تاریخ مخاطره چین برای آمریکا جدی شد.وی ادامه داد: اصولا چین و روسیه که ما به آنها تکیه کردیم، از محل دشمن نمایی ایران و آمریکا کسب سود کرده و سیاست های خود را دنبال می کنند. 
در نهایت می توان دریافت که در نقشه بین المللی، ما خود را در جایی قرار داده ایم که یک ایران قوی از نظر اقتصادی به نفع هیچ یک از شرکای ما و یا حتی رقبای ما نیست.سلطانی اظهار کرد: محیط سیاسی به این شکل به ما اجازه نخواهد داد که وارد پیمان های چندجانبه شویم و هزینه تعرفه ها همچنان برای ما بالا خواهد بود.
حذف معافیت مالیاتی مواد خام، فرصت مناسب صنایع پلیمری برای توسعه صادرات
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه