رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت

روحانی گرانی را به گردن سیستم توزیع انداخت!

گروه سیاسی- حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت ضمن طلب شفای عاجل برای همه جانبازان و سربلندی برای همه آزادگان اظهار داشت: ملت ما روزهای بسیار سختی را در سال ۵۹ پیش روی خود دید و آن یک توطئه عظیم بین المللی و البته به ظاهر توسط یک ارتش همسایه بود اما در باطن همه قدرت های شرق و غرب در برابر ملت ایران توطئه کردند و مردم ما توانستند در برابر مدرن ترین سلاح‌های آنها به پیروزی برسند. در حالی‌که ما در طول هشت سال دفاع مقدس حتی یک سلاح معمولی را نتوانستیم از کشوری خریداری کنیم. البته برخی اقلام مهماتی را از بعضی‌ها خریداری می‌کردیم که بعد خودمان در داخل خودکفا شدیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، رئیس‌جمهور با بیان اینکه روز شنبه و یکشنبه هفته آینده، روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا در اجرای مکانیزم ماشه است، گفت: من پیشاپیش پیروزی هفته آینده ملت ایران را تبریک می‌گویم.
وی عنوان کرد: اما تجهیزات سلاخی به ما ندادند. اروپا، آمریکا، شوروی آن زمان، شرق و غرب و تقریبا دنیای عرب آن روز همه پشت ظالم و متجاوز رفتند و ملت ما در این تجاوز با صبوری دلیرانه ایستاد و مقاومت کرد و به پیروزی دست یافت.
روحانی با بیان اینکه ما در توزیع مشکل داریم، گفت: در شرایط تحریم، توزیع گاهی معادل تامین کالا است. ما در سیستم توزیع مشکل داریم و از اول دولت دوازدهم اصرار کردم بر اینکه در شرایط تحریم ما نیاز به وزیر مستقل بازرگانی داریم که ۲۴ ساعت کارش توزیع باشد و دنبال تامین و توزیع درست باشد که به هر حال نشد. حالا که نشد، مردم و کشور ضرر کردند و اگر می‌شد حتما وضع بازار از حالا به مراتب بهتر بود.‌
وی ادامه داد: امروز هم در دولت عرض کردم معاون اول رئیس‌جمهور بیشترین وقت خود را برای هماهنگی های لازم در توزیع بگذارد. مردم ما امروز دچار گرفتاری هستند، جنسی تولید می شود و به اندازه کافی اضافه داریم و بحث این است صادر کنیم و نکنیم، همزمان گران می‌شود. حالا ناجوانمردی‌ها و توطئه‌هایی هست که کاری با آنها ندارم برخی هم سودجو هستند که باید همه را کنار هم ببینیم.
رئیس‌جمهور اظهار کرد: همه اعضای شورای امنیت مخالفت کردند. سه کشور اروپایی در سطح سفرا به صراحت مخالفت کردند، چین و روسیه که پیش قدم بودند با زبان واضح مخالفت کردند، بقیه اعضای شورای امنیت هم مخالفت کردند. بنابراین آمریکا تنها ماند و حالا این آمریکای تنها و رسوا در این ماجرا به دنبال آن است که روز شنبه و یکشنبه برای خود شادمانی درست کند. بگوید من موفق شدم. چطور موفق شدی؟ تو که اصلا نتوانستی آغاز کنی و یک عضو را با خود همراه کنی و یک قدم هم برداری.
وی بیان کرد: در دنیا دو سه کشور هستند که به کاخ سفید چسبیده‌اند، یکی رژیم صهیونیستی و یکی دو کشور کوچک دیگر. اینها دیگر کسی را در دنیا ندارند و این چند کشور اذناب خود آمریکا هستند. هیچکس با اینها نیست. بنابراین ملت ما کاملا حواسشان جمع باشد که روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و شکست مفتضحانه آمریکا است. باز کانال های ضد ایرانی خارج از کشور نیایند برای خودشان بگویند آمریکا ادعایی کرده و یک ماه هم صبر کرده بنابراین می‌تواند از این مکانیزم استفاده کند. اصلا مکانیزمی شروع نشد تا به نتیجه‌ای برسد.
رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: همانطور که ایستادگی ملت ایران در دفاع ۸ ساله را به ملت ایران تبریک می‌گویم، پیشاپیش پیروزی شنبه و یکشنبه هفته آینده ملت ایران و شکست مفتضحانه امریکا را تبریک می‌گویم.
وی تصریح کرد: می‌بینید در منطقه چه می‌کنند و قدم به قدم کشتی‌ها و صادرات و واردات ما را دنبال می‌کنند و متاسفانه برخی کشورهای منطقه که مردمشان مسلمان و متدین هستند حاکمانشان نه دین را می فهمند نه دِین را می فهمند. نه احکام دین را متوجه هستند و اصلاح می کنند و نه نسبت به دِین خود نسبت به ملت فلسطین و برادران خود و همزبانانشان اهمیت می‌دهند. لااقل اینها ادعای عربیت می‌کنند پس چه شد، عربیت چه شد؟ در فلسطین که هر روز جنایت بیشتر می‌شود چطور به سمت اسرائیل دست دراز کردید و بعد می‌خواهید پایگاه بدهید به اسرائیل.
روحانی افزود: تمام عواقب وخیمی که در این زمینه پیش می‌آید بر عهده شماست که این کارها را برخلاف مقررات و امنیت منطقه انجام می‌دهید. در شرایط امروز که دشمن علیه ما توطئه می کند باید تمام توان خود را به کار بگیریم. 
روحانی گرانی را به گردن سیستم توزیع انداخت!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه