سانحه سقوط بوئینگ اوکراینی در دست بررسی دقیق است

مردم بدانند در مرحله نخست سازمان هواپیمایی به شرکت بوئینگ ایمیل زد و هم با اوکراین تماس گرفته و بوئینگ نیز ‏NTSB«‎ستاد ایمنی حمل و نقل امریکا »را معرفی کرد و نماینده ای از این ستاد معرفی شد.اوکراین هم نماینده خود را از همان ‏ابتدا معرفی کرد و طبق  مقررات و ضوابط  انکس ۱۳ ایکائو در حال انجام کار هستیم.‏
به گزارش اقتصادسرآمد، وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد سانحه سقوط بوئینگ اوکراینی طبق مقررات در دست بررسی دقیق است و نتیجه آن اعلام خواهد شد.محمد اسلامی در حاشیه جلسه هیات دولت در زمینه سفر خود به اوکراین افزود : بررسی جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده در کشور دیگر مشروط به وجود مشکل در پردازش آن در ایران است.
وی افزود :‌ در این سفر پیام تسلیت رییس جمهوری اسلامی ایران به همتای اوکراینی وی تسلیم و مذاکراتی هم با اعضای کابینه این کشور از جمله وزیر امورخارجه و وزیر حمل و نقل اوکراین انجام شد.
وی با بیان اینکه دولت اوکراین در بیانه‌ای که قبل از این ملاقات منتشر کرد از همکاری ویژه جمهوری اسلامی ایران و تحویل پیکر جانباختگان سانحه سقوط هواپیما تقدیر کرد.
اسلامی درباره آخرین وضعیت بررسی جعبه سیاه هواپیما نیز گفت: جعبه سیاه که شاملFDR« دستگاه ثبت اطلاعات پروازی» و CVR «دستگاه ضبط صدای کابین خلبان» که به عنوان اجزای اصلی بررسی سانحه است و اینکه سانحه در ایران رخ داده و مسوول بررسی سانحه هئیت بررسی سانحه هواپیمایی کشوری است و برابر استانداردهای بین المللی انکس ١٣ ایکائو در حال بررسی هستیم و آماده سازی سخت افزار و نرم افزار هم درحال انجام است.
وی گفت: ضمن اینکه هیات بررسی سانحه برای بازبینی مدارک هواپیما به اوکراین سفر کرده و بعد از بازگشت این هیات تیم مشترکی با اوکراین و تمامی اعضایی که طبق قوانین باید در بررسی سانحه شرکت کنند، تشکیل می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: مردم بدانند در مرحله نخست سازمان هواپیمایی به شرکت بوئینگ ایمیل زد و هم با اوکراین تماس گرفته و بوئینگ نیز NTSB«ستاد ایمنی حمل و نقل امریکا »را معرفی کرد و نماینده ای از این ستاد معرفی شد.اوکراین هم نماینده خود را از همان ابتدا معرفی کرد و طبق  مقررات و ضوابط  انکس ۱۳ ایکائو در حال انجام کار هستیم.
وی گفت:جعبه سیاه هم به عنوان یکی از فاکتورها بررسی می شود و چنانچه در پردازش با مشکل روبرو شوند، ممکن است تصمیم بگیرند چگونه از سایر کسانی که امکانات دارند، کمک گرفته شود.
سانحه سقوط بوئینگ اوکراینی در دست بررسی دقیق است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه