عملگرایی به جای حرف زدن،«اقتصادسرآمد» بررسی می کند

این همه شعار!

گروه مجلس- «شعارزدگی»؛ این آفت هر نظام سیاسی است؛آفت  هر حزب و دسته و گروه و دستگاه و هر کس و درهرجاست. مجلس یازدهم از بدو تشکیل با انبوه وعده به نظر می رسد راه سختی را در پیش دارد. مجلس یازدهم درحالی کمتر از یک ماه دیگر آغاز به کار خواهد کرد که بسیاری از نمایندگان مجلس آتی چهره‌هایی جدید خواهند بود. این مجلس که با اکثریت مطلق اصولگرایان تشکیل خواهد شد موضوعات مهمی را در آینده باید از سر بگذاراند. به ویژه با توجه به شرایط ویژه کشور و چالش‌هایی که در ابعاد اقتصادی و معیشتی وجود دارد و شعارهایی که برخی از نمایندگان مجلس آتی داده‌اند موضوع اهمیتی زیادی دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس: انجام تحقیق و تفحص در بحث پرداخت یارانه‌ها را در مجلس یازدهم به ‏صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا میزان دقیق درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و نحوه هزینه کرد آن مشخص شود.‏انجام تحقیق و تفحص در زمینه پرداخت یارانه‌ها را می‌خواهیم ‏در مجلس یازدهم به صورت جدی پیگیری کنیم، تا میزان دقیق درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و نحوه هزینه کرد آن کاملا ‏مشخص شود.باید مشخص شود، چرا یارانه بخش کشاورزی و صنعت پرداخت نمی‌شود یا ‏افزایش یارانه‌ها در برخی قسمت‌ها اجرا نمی‌شود، بنابراین تا بُعد نظارتی برخی مسایل حل نشود مشکلات آن حوزه هم حل نخواهد ‏شد.
محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، نماینده مردم مشهد و کلات: براساس طرح بانکداری جمهوری اسلامی ساختار بانک مرکزی تغییر داده می‌شود و بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران تاسیس می‌شود.براساس این طرح ساختار بانک مرکزی تغییر داده می‌شود و موضوع بانکداری اسلامی هم به درستی تبیین خواهد شد.در صورت تصویب نهایی این طرح مشکلات کنونی حوزه بانکداری رفع شده و نهاد بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران تاسیس می‌شود.
روح الله متفکرآزاد عضو هیات رئیسه مجلس: باید تدابیری بیاندیشیم که تذکرات کتبی و شفاهی نمایندگان مجلس به دولت اثرگذاری بیشتری داشته باشد.با توجه به اینکه 5 نفراز نمایندگان به قید قرعه می‌توانند در هر جلسه صحن مجلس تذکر شفاهی بدهند و ممکن نماینده‌ای یک ماه در نوبت باشد اما نتواند تذکر خود را بیان کند، در این موارد نمایندگان می‌توانند از تذکرات کتبی استفاده کنند.برخی مواقع اتفاقی در یک حوزه انتخابیه رخ می‌دهد و نماینده آن حوزه حتما باید در آن زمینه موضع‌گیری کند؛ برای مثال اگر آب آشیامیدنی مردم در یک حوزه انتخابیه دچار قطعی شود، مردم توقع دارند نماینده آن‌ها در مجلس شورای اسلامی موضع گیری کند. در تذکرات کتبی یا شفاهی نماینده می‌تواند موضوعات این چنینی را مطرح کند. محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس : نظارت مجلس بر سایر دستگاه‌ها باید پیش از اجرا باشد زیرا پس از اجرا نظارت کردن نوش‌دارو پس از مرگ سهراب است.اکنون در کشور با تراکم قوانین مواجه هستیم البته این موضوع به معنای وجود خلا قانونی نیست.
عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس: بخش قابل توجهی از بازنشستگان، کارمندان، کارگران و ... نیازمند توجه جدی دولتی هستند و حمایت‌های دولتی عملا با فشار و پیگیری‌های مجدانه مجلس شورای اسلامی حاصل می‌شود.مجلس یازدهم در اولین روزهای کاری خود نشان داد، نسبت به اقتصاد و معیشت مردم بی‌توجه نیست و مطمئنا در روزهای آینده شاهد تلاش‌های بیشتری در این مورد خواهیم بود و تذکر نمایندگان به مسئولان دولتی و رئیس جمهور برای رسیدگی به معیشت بازنشستگان و پرداخت حقوق معوقه مربیان آموزش و پرورش و نیروهای خرید خدمتی در این راستا انجام شد.
در نهایت، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده رشت و رئیس فراکسیون مستقلین مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از هجمه منتخبان مجلس یازدهم به دولت گفت: متاسفانه در فضایی که عمدتاً از سوی دوستان تازه‌راه‌یافته به مجلس شکل گرفته شاهد هجمه غیرقابل توجیه و رفتار غیرمنطقی‌ای هستیم که هدفش صرفاً حمله به دولت است .او ادامه داد: این در حالی است که منتخبان مجلس یازدهم هیچ برنامه، استراتژی و راهبردی ندارند که آینده امیدوارکننده‌ای را ترسیم کند. در حال حاضر تنها بر طبل شعارهایی کوبیده می‌شود که این شعارها برای مردم و کشور هزینه‌زاست. از سوی دیگر مردم از این شعارها خاطرات خوشی ندارند. انتظار می‌رود به جای تخریب قوا و عربده‌کشی و بیان مطالب شعاری که تحقق‌شان یا غیرممکن یا دیرهنگام است و هزینه بسیار بالایی دارد، دوستان ما در مجلس یازدهم سعی کنند برنامه‌ها و راهبردهای خودشان را ارائه کنند.
 این همه شعار!
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه