معرفی ناظرین مجلس برای نظارت بر فعالیت دستگاه ها

کمیسیون بهداشت و درمان این دوره از مجلس که از تمام تخصص‌ها در آن عضویت دارند به طور قطع بازوی حمایتی برای حوزه ‏بهداشت و درمان کشور خواهد بود، کما اینکه مردم هم انتظار دارند نمایندگان مجلس یازدهم بر اساس تخصص مورد نیاز در ‏کمیسیون‌ها عضویت پیدا کنند تا بتوانند کمکی برای رفع مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف باشند.‏
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس، با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بازوی حمایتی حوزه بهداشت و درمان کشور می‌شود، از تصمیم اعضای این کمیسیون برای معرفی نمایندگان ناظر جهت بررسی روند فعالیت دستگاه‌های مرتبط با این حوزه خبر داد.
محسن فتحی ، در مورد اقداماتی که باید توسط مجلس در حمایت از حوزه بهداشت و درمان کشور انجام شود، ضمن تشریح خدمات جامعه پزشکی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: قدردانی عملیاتی از کادر درمانی بیمارستان‌ها باید در قالب تسریع روند واریز کارانه آنها باشد، چرا که برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی هنوز کارانه بیش از یک سال کارکنان خود را پرداخت نکرده‌اند.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فراموش نشود که پزشکان و پرستاران در زمان شیوع ویروس کرونا مدت زمان طولانی دور از خانه و خانواده خود در خط مقدم ارائه خدمات به بیماران کرونایی اقدامات ارزنده‌ای انجام دادند.
وی تصریح کرد: جذب نیروی پرستار یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند مانع از خستگی و فرسودگی نیروها و تجهیزات مورد نیاز مراکز درمانی به ویژه آنها که به ارائه خدمات به بیماران کرونایی می‌پردازند، شود.
فتحی یادآور شد: خوشبختانه از نظر تامین دارو برای درمان کرونا با مشکلی مواجه نیستیم، کما اینکه تعاملات موجود ایران با کشورهای تولیدکننده این داروها باعث افزایش واردات داروی فاویپیراویر به کشور شد، بنابراین کمبودی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان این دوره از مجلس که از تمام تخصص‌ها در آن عضویت دارند به طور قطع بازوی حمایتی برای حوزه بهداشت و درمان کشور خواهد بود، کما اینکه مردم هم انتظار دارند نمایندگان مجلس یازدهم بر اساس تخصص مورد نیاز در کمیسیون‌ها عضویت پیدا کنند تا بتوانند کمکی برای رفع مشکلات کشور در حوزه‌های مختلف باشند.
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: این کمیسیون در نظر دارد بر اساس تخصص اعضای خود، ناظرانی را برای نظارت بر روند فعالیت دستگاه‌های اجرایی مربوطه اعم از حوزه دارو، بیمه‌ها، سازمان نظام پزشکی، مراکز درمانی و ...انتخاب کند که هر ماه به این کمیسیون گزارش دهند تا بر اساس آن بتوان همفکری کرده و برای رفع مشکلات موجود در هر بخش به یک جمع‌بندی برسیم.
معرفی ناظرین مجلس  برای نظارت بر فعالیت دستگاه ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه