همچنان «تاجرگردون»

سخنگوی کمیسیون تحقیق با اشاره به دیدار کمیته کمیسیون با رئیس مجلس درباره اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: دکتر قالیباف بر رعایت مُر قانون و شرع تاکید کردند و از اعضای کمیسیون خواستند بدون هیچ ملاحظه‌ای نظر نهایی خود را اعلام کنند.به گزارش اقتصادسرآمد، حجت الله فیروزی در توضیح نشست امروز کمیته کمیسیون تحقیق با رئیس مجلس در ارتباط با اعتراض به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران، گفت: سه نفر از اعضای کمیته در این نشست حاضر شدند و گزارشی از روند کار کمیسیون و کمیته، مسائل حاشیه‌ای، فشارهای اجتماعی موافقان و مخالفان و انتظارات آنها را خدمت رئیس مجلس ارایه کردیم.نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دکتر قالیباف در این نشست درباره مسائل قانونی مرتبط با موضوع، حواشی و مسائل مربوطه در عرصه اجتماعی نکاتی را بیان کردند. رئیس مجلس بر رعایت قانون و شرع تاکید فراوان داشتند و گفتند که کمیسیون تحقیق نباید تحت تاثیر فضاهای سیاسی، فشارهای اجتماعی و خواسته‌های موافقان و مخالفان منتخب مردم گچساران قرار گیرد.فیروزی ادامه داد: دکتر قالیباف همچنین عنوان کردند که اعضای کمیته و کمیسیون تحقیق نباید به بیان گزارش‌ها و اظهارات اثبات نشده در فضای عمومی بپردازند. رئیس قوه مقننه با بیان اینکه قانون در موضوع بررسی اعتبار نامه‌ها صراحت دارد، گفتند که مُر قانون باید رعایت شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رئیس مجلس در نشست امروز تاکید کردند که سلیقه‌های شخصی نباید در جریان رسیدگی به این پرونده اعمال شود. همچنین اشاره کردند مواردی که قبلا رسیدگی شده و درباره آنها به یقین رسیدند، کمیسیون نیاز نیست که ورود پیدا کند زیرا قانون این اجازه را نمی‌دهد.سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم تصریح کرد: رئیس مجلس در ادامه گفتند که کمیته و کمیسیون باید نگاه منصفانه، بی‌طرفانه و مبتنی بر قانون داشته باشند. همچنین تاکید کردند که خلاف قانون برای ما خلاف شرع است لذا نباید از قانون عدول کرد. دکتر قالیباف همچنین یادآور شدند که کمیته و کمیسیون تحقیق باید هر دو طرف (معترضان و منتخب مردم گچساران) را دعوت و اظهارات و پاسخ‌ها آنها را دریافت کند تا اقناع شود، سپس به جمع‌بندی نظرات بپردازد.
فیروزی با بیان اینکه رئیس مجلس بر اقناع اعضای کمیسیون تحقیق تاکید داشتند، گفت: دکتر قالیباف معتقدند که اقناع کمیسیون در اعتماد سایر نمایندگان و مجلس تاثیرگذار است. بر همین اساس ایشان تاکید کردند که کمیته و کمیسیون تحقیق در بررسی به اعتراض و اعتبارنامه هیچ ملاحظه‌ای نداشته باشند تا در چارچوب قانون کار به درستی انجام شود زیرا کمیسیون وظیفه مصلحت اندیشی ندارد.وی افزود: دکتر قالیباف در پایان نشست تاکید داشتند، گزارش نهایی کمیسیون درباره این موضوع با اجماع نظرات باشد و رأی کمیسیون متزلزل نباشد زیرا ابهام آور خواهد شد. در واقع اصرار داشتند تا از اجماع نظرات گزارشی خارج شود که برای مجلس اطمینان آور باشد.
فیروزی در ادامه تصریح کرد: کمیته منتخب کمیسیون تحقیق دوشنبه (2 تیرماه) با مسئولان تایید صلاحیت وزارت اطلاعات نشستی خواهد داشت زیرا مهمترین سند معترضان در ارتباط با نامه وزارت اطلاعات است. همچنین در حال رایزنی برای نشست با شورای نگهبان هستیم تا کمیسیون عصر روز سه شنبه (3 تیرماه) گزارش نهایی را جمع بندی و چهارشنبه به هیات رئیسه ارایه کند.سخنگوی کمیسوین تحقیق مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: امروز آخرین فرصت هر دو طرف (معترضان و منتخب مردم گچساران) است تا مطالب خود را به صورت مکتوب به همراه مستندات به کمیسیون تحقیق بدهند.
در عین حال، رئیس هیئت‌ مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به اعضای کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که به اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» منتخب مردم گچساران در مجلس رأی ندهند.احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در نامه‌ای به اعضای کمیسیون تحقیق دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی از آنان خواست تا به اعتبارنامه غلامحسین تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس رأی ندهند.در عین حال، سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس گفت: معترضان و همچنین منتخب مردم گچساران فقط تا امروز فرصت دارند که مستندات خود را به کمیسیون تحقیق مجلس ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.حجت الله فیروزی ، درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، گفت: کمیته پنج نفره ای در کمیسیون تحقیق مجلس برای بررسی اعتبارنامه منتخب مردم گچساران تشکیل شده است و قرار است این کمیته جلساتی با مسئولان وزارت اطلاعات، شورای نگهبان و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در این زمینه برگزار کند.وی افزود: دیدار با مسئولان مربوط به بررسی صلاحیت‌ها در وزارت اطلاعات، اعضای شورای نگهبان و رئیس مجلس شورای اسلامی سه اقدام تعریف شده‌ای است که این کمیته ۵ نفره در دستور کار دارد.سخنگوی کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ما سه شنبه هفته گذشته درخواست خود برای برگزاری جلسه با مسئولان مذکور را مطرح و نامه آن را ارسال کردیم تا زمان برگزاری این جلسات تعیین شود و پیگیری می‌کنیم تا ببینیم این جلسات در چه روزهایی برگزار می‌شود.فیروزی بیان کرد: همچنین قرار است امروز معترضان به اعتبارنامه منتخب مردم گچساران اسناد خود را به صورت مکتوب و مستند ارائه کنند و همچنین تاجگردون هم باید دفاعیات خود را به صورت مکتوب، مستند و مستدل به کمیسیون تحقیق ارائه کند.
همچنان «تاجرگردون»
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه