این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است

رئیس دستگاه قضا در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: این حکومت و نظام ذاتش ضد فساد است بنابراین فساد در آن برچسبی ناچسب است که باید برای مقابله با آن پیگیری جدی کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، آیت الله سید ابراهیم رئیسی «حق خواهی»، «عدالت طلبی» و «مبارزه با فساد» را از آموزه های مهم فرهنگ حسینی و وظیفه همه ارکان نظام اسلامی دانست.  
رئیس قوه قضاییه گفت: همه دستگاه ها و کارگزاران نظام وظیفه دارند برای احقاق حق و ابطال باطل تلاش کنند و دستگاه قضا در این میان بیش از همه وظیفه دارد تا با نظارت، بسترهای فساد را از بین ببرد و با قضاوت عادلانه، با مفسدان برخورد نماید. 
رئیسی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در همه بخش ها به ویژه در حوزه اقتصاد، حرکت به سوی دولت الکترونیک، ایجاد سازوکارهای اجرای عدالت و مقابله جدی با تبعیض تصریح کرد: مبارزه و محاکمه بخشی از فرایند سالم سازی نظام اداری است اما اصلاح بسترهای فسادزاد و پیشگیری مهم تر از آنهاست.رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: در اجرای حق و عدالت و مبارزه با فساد توصیه به تنهایی اثرگذار نیست که فقط بخواهیم بایدها و نبایدها را تبیین کنیم و آنچه مهم ترین عامل کاهش جرم و فساد و تخلف می شود، پیگیری و اقدام و عمل به موقع و دقیق است.
رئیسی با تأکید بر این که ذات حکومت اسلامی و نظام ما پاک و ضد فساد است، ادامه داد: هر کجا فساد لانه کند، نظام با آن مقابله خواهد کرد و هیچ دستگاه و کارگزاری نمی تواند بپذیرد که فساد در جامعه و سیستم اداری باشد. 
رئیس قوه قضاییه، دومین آموزه مهم عاشورای حسینی را «مقابله با تحریف» عنوان کرد و گفت: دشمنان با ترسیم چهره ای مشوه و وارونه از حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) و ممنوع کردن بیان احادیث آن بزرگواران و تحریف واقعیت ها، جهل را بر جامعه مستولی کردند تا حکومت های فاسد را برپا کنند. 
رئیسی با اشاره به اهمیت آگاهی در بیداری جامعه، افزود: قدرت های مستکبر به راحتی بر جامعه ناآگاه حاکم می شوند و امام حسین (ع) برای جهل زدایی و مبارزه با ناآگاهی قیام کرد تا جامعه، قدرت تعقل و تحلیل پیدا کند. 
رئیس قوه قضاییه با بیان این که امروز هم دشمن برای موفقیت در اعمال تحریم ها، از حربه تحریف بهره می برد، تأکید کرد: مقابله با تحریف وظیفه ای همگانی است و باید با اراده قوی و تمام قد مقابل تحریف بایستیم تا دشمن نتواند برای پیشبرد اهدافش میدان یابد. 
«بی اعتمادی به دشمن» از دیگر آموزه های مهم عاشوراست که آیت الله رئیسی به آن اشاره و تأکید کرد: سعادت جامعه در گرو پیوند با فرهنگ حسینی و عمل به آموزه های عاشورایی است.
این حکومت و نظام ذاتش  ضد فساد است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه