وزیر ارتباطات خبر داد

ورود نیروهای مسلح به توسعه پیام رسان ها

وزیر ارتباطات با بیان اینکه کسانی که کلمه مجعول اینترنت ملی را به کار می‌برند، خائن هستند، گفت: شبکه ملی اطلاعات مادر همه شبکه‌ها و اینترنت هم یکی از خدمات این شبکه است. خدمات پایه‌ای مانند موتورهای جست‌وجو، ایمیل و پیام‌رسان، عامل بازدارندگی در برابر حملات دشمن به کشور است.به گزارش اقتصادسرآمد، مراسم افتتاح مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات با هدف حمایت از خدمات پایه و ایجاد زیرساخت‌ها برای ارائه‌دهندگان این خدمات، امروز در پردیس ارتباطی بومهن با حضور محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات-، حمید فتاحی -رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت-،‌ سیدابوالحسن فیروزآبادی -رئیس مرکز ملی فضای مجازی-، عزت‌اله اکبری -رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی- و برخی اعضای حقیقی شورای عالی فضای مجازی برگزار شد.
وی افزود: در حال حاضر سه ایمیل بومی چاپار، ایران‌میل و رشد ارائه خدماتشان را روی این مرکز شروع کردند و سه پیام‌رسان نیز برای ارائه کیفیت بالای خدمات در این مرکز مستقر شده‌اند. دیگر بهانه سخت‌افزاری برای ارائه این خدمات وجود ندارد و باید روی موضوعات نرم‌افزاری تمرکز کرد. اکنون از ۲۳ جزء زیرساختی شبکه ملی اطلاعات، ۲۰ جزء آن مستقر شده و سه جزء به استقرار نرسیده است. برای مثال مرکز امنیت یکپارچه شبکه ملی اطلاعات یکی از اجزایی است که تا دو هفته دیگر توسط سازمان فناوری اطلاعات پیاده‌سازی می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مطابق با زمان‌بندی و چارچوب معماری شبکه ملی اطلاعات پیش می‌رویم، اظهار کرد: پیام‌رسان‌ها تنها برای اینکه بخواهند رشد کنند، تنها نیازمند سرور، رک و پهنای باند نیستند و نیاز به خدمات نیز دارند. باید امکان پرداخت داشته باشند، خدمات دولت الکترونیکی، بخشی از خدمات رسانه‌ای، حمایت‌های حقوقی و قضایی روی آنها ارائه شود و در غیر این صورت، نمی‌توانیم از پیام‌رسان‌ها انتظاری داشته باشیم. بنابراین از دستگاه‌ها تقاضا داریم خدماتشان را به این کسب‌وکارها بدهند تا آنها بتوانند نیاز داخلی ما را پوشش دهند.
آذری جهرمی در ادامه خاطرنشان کرد: حرکت جدی از سمت وزارت ارتباطات، مرکز ملی و سایر دستگاه‌ها برای تقویت خدمات پایه شبکه ملی اطلاعات آغاز شده است. همچنین ستاد کل نیروهای مسلح اعلام آمادگی کرده که در حوزه موتور جست‌وجو و پیام‌رسان‌ها به ما کمک کنند، برای اینکه در خدمات حیاتی روی پای خودمان بایستیم.
وی با بیان اینکه نباید از بابت قطع اینترنت و محدود کردن شبکه‌های خارجی نگران باشیم، گفت: دشمن ما می‌خواهد ما عرصه بین‌المللی را خالی کنیم و حضور جریان‌ساز نداشته باشیم. مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات، ظرفیت پذیرش خدمات پایه آموزشی را نیز دارد و ما آمادگی خود را برای کمک به وزارت علوم و دانشگاه‌ها و وزارت آموزش و پرورش برای ارائه زیرساخت خدمات پیشرفته در آموزش مجازی 
اعلام کردیم.
 ورود نیروهای مسلح به توسعه پیام رسان ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه