واعظی:

نتوانستیـم فقـر مطلـق را ریشـه کـن کنیـم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ما آن برنامه ریزی‌هایی که برای رفع فقر مطلق کرده بودیم را به دلیل فشارهای تحریم نتوانستیم عملیاتی کنیم.به گزارش اقتصادسرآمد، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: همیشه در این ایام سازمان برنامه و بودجه تقریباً با هماهنگی که با دستگاه‌های دولت کرده است، پیشنهاد خود را به دولت می‌آورد.واعظی گفت: امروز کلیات بودجه در دولت مطرح شد و موارد بسیار خوبی که همواره جزو تأکیدات رهبر انقلاب و جزو سیاست‌های اساسی دولت بوده، لحاظ شده است. در این بودجه سعی بر این شده است که هم به معیشت مردم توجه شود و هم فقر مطلق هم مورد توجه قرار گیرد، زیرا سال آخر دولت است و ما آن برنامه ریزی‌هایی که برای رفع فقر مطلق کرده بودیم را به دلیل فشارهای تحریم نتوانستیم عملیاتی کنیم.
وی افزود: در ارتباط با سیاست توسعه‌ای ما امیدواریم یک مقدار با توجه به تجربیاتی که در تحریم کسب کردیم و تغییراتی که در شرایط جهانی وجود دارد، بتوانیم یک گشایش بهتری برای کارهای توسعه‌ای به وجود بیاوریم. سیاست همان سیاست گذشته است که ما بخش جاری بودجه را بدون اتکا به نفت تدوین کنیم اما در سیاست‌های توسعه‌ای و سرمایه گذاری هرچه بتوانیم نفت بیشتری بفروشیم، اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه‌های زیربنایی بیشتر می‌شود.رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: بنا بر این شد که تا روز شنبه سازمان برنامه و بودجه کار کند و ما از روز یکشنبه، صبح و بعد از ظهر در دولت با رعایت پروتکل‌ها جلسه می‌گذاریم.واعظی گفت: از هفته آینده تهران قرمز و تعطیل است و تعداد اعضای دولت بیش از ۱۵ نفر نمی‌تواند باشد بنابراین ما با این شرایط بودجه را بررسی می‌کنیم.رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: دولت دغدغه این مسائل را دارد اما حتماً باید منابع آن را تامین کند.
 آنچه اخیراً مجلس به عنوان منبع جدید اجرای طرح معیشتی گفته است را در دولت مطرح کردیم، این یک منبع جدید است اما اگر بود خودمان استفاده می‌کردیم بنابراین کاری که شورای نگهبان انجام داد کار دقیقی است و ما باید حتماً یک منبع جدید را ایجاد کنیم.وی در پاسخ به سوالی درخصوص برنامه حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات ۱۴۰۰ گفت: هنوز زود است درمورد این مسائل صحبت کنیم. بگذارید ببینیم شرایط چگونه پیش می‌رود.رئیس دفتر رئیس‌جمهور تاکید کرد: جلسه شورای مرکزی اعتدال و توسعه تشکیل می‌شود و پنجشنبه بعد از ظهر هم شورای مرکزی جلسه دارد.واعظی گفت: کمیته انتخابات حزب به انتخابات ورود کرده است اما فعلاً خیلی زود است که فضای کشور را انتخاباتی کنیم. ما به کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند و از حالا شروع کردند به تخریب رئیس جمهور و دولت و مرتب حرف‌های بی اساس می‌زنند تا انتظارات مردم را بالا ببرند، انتقاد داریم بنابراین نباید خودمان مثل آنها شویم.
 نتوانستیـم فقـر مطلـق  را ریشـه کـن کنیـم
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه