آینده شغلی اقتصاد خوانده ها

یکی از دغدغه های همیشگی فارغ التحصیلان رشته اقتصاد، ابهام در شغل آینده است. البته این امری است طبیعی چرا که اقتصاد بیش از آن که یک فن باشد یک دانش است و معمولا رشته های این چنینی فارغ التحصیلان را با ابهاماتی روبرو می کنند.
رسیدن به مشاغل بهتر در رشته اقتصاد و داشتن آینده شغلی روشن در رشته اقتصاد، مستلزم این است که با یک برنامه ریزی دقیق و کسب رتبه های برتر، تضمینی برای خود در بازار کا رایجاد کنید. از طرفی امروزه اهمیت موضوع اقتصاد در جوامع بسیار مشخص و واضح است، زیرا مشکلات اقتصادی در حوزه مدیریت و سیاست گذاری بخش قابل توجهی از معضلات جامعه را تشکیل می دهند. لذا بهبود وضع مدیریت اقتصادی در جهت رشد و توسعه کشور نیازمند تربیت نیروی انسانی متخصص در حوزه اقتصاد است.
هدف من از نوشتن این یادداشت این است که بگویم تنها راه پیش روی یک اقتصادخوانده استخدام دولتی یا ادامه تحصیل و دانشگاه و هیئت علمی شدن نیست. بلکه بسترهای زیادی وجود دارد که فارغ التحصیلان رشته اقتصاد می توانند در آنها ایفای نقش نموده و رضایت شغلی و مالی مدنظر را کسب کنند. از همین رو در ادامه برخی از بسترهای یپش روی فارغ التحصیلان را بسیار به اجمال عنوان می کنم. 
۱. تحلیلگری فروش و بازار : بدون هیچ تاملی می توان عنوان کرد که اگر کارشناسان و مشاوران توانایی در این حوزه وجود داشته باشند، حتما مورد توجه و مورد رجوع خواهند بود. نگارش طرح های استراتژیک بازاریابی، مطالعات و تحقیقات بازار از جمله مواردی است که یک دانش آموخته اقتصاد با توجه به پیشینه های علمی که دارد می تواند با کمی مطالعات جانبی، جستجو و البته کار مجانی (برای مدتی کوتاه) در آن خبره شود و پول روی پول بگذارد.
ادامه در صفحه 2
آینده شغلی اقتصاد خوانده ها
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه