توصیه تقوی به هیات رییسه: اصلاحات را از خودتان و خودمان شروع کنید

رئیس سنی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس تراز اسلامی را باید به نمایش بگذاریم؛ این مجلس دشمن شناس است و توجه به مشکلات معیشتی مردم دارد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حجت الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سنی مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس، اظهارداشت: مجلس تراز اسلامی را باید به نمایش بگذاریم؛ این مجلس دشمن شناس است و توجه به مشکلات معیشتی مردم دارد.
منتخب مردم تهران ادامه داد: ما باید در امر قانون‌گذاری ضعیف‌ترین مردم را مد نظر قرار دهیم، این قاعده مهم است. امروز هیئت رئیسه مجلس مشخص می‌شود، پیشاپیش به عزیزانی که انتخاب خواهند شد تبریک می گویم، مسئولیت آنها را به عنوان یک برادر گوشزد می‌کنم، آنهایی که در این رقابت و مسابقه برای خدمت به میدان آمدند و همه باید توجه داشته باشند که برای خدمت آمدند. مجلس یک رئیس و دو نایب رئیس می‌خواهد، ممکن است تعداد زیادی از نامزدها رأی نیاورند، اشکالی ندارد شما نیز اجر خود را می‌برید.
رئیس سنی مجلس شورای اسلامی به هیئت رئیسه نیز توصیه کرد اصلاحات را از خودتان و خودمان شروع کنید. آنچه را که می‌گویم باید خودمان عمل کنیم بعد از دیگران بخواهیم. قرآن می‌فرماید چرا چیزی را می‌گوئید و از دیگران می‌خواهید ولی خودتان عمل نمی‌کنید.
وی با تاکید بر اینکه این پست‌ها و صندلی‌ها موقت است، گفت: امانت در دست ما است. انشالله که امانت دار خوبی باشیم، مردم این امانت را در اختیار ما قرار دادند.
تقوی گفت: مجلس طراز اسلامی از خود شروع می‌کند و بعد به دیگر مسئولان و دستگاه‌ها می‌پردازد، این امر باید شعار ما باشد و از خودمان شروع کنیم.
وی تصریح کرد: در مجلس طراز اسلامی اخلاق حاکم است نطق‌ها و موافقت و مخالفت‌های ما در جامعه فرهنگ ساز است. مجلس مرکز سیاست و سیاست گذاری است. آیا می‌خواهید فرمان سیاست را به دست اخلاق بدهید یا اخلاق را در خدمت سیاست قرار دهید. ما باید سیاست را اخلاقی کنیم، دروغ نگوییم، تخریب نکنیم، تهمت نزنیم، شایعه پراکنی نکنیم، برای خارج کردن رقیب از صحنه نباید به هر دستاویزی متوسل شد.
منتخب مردم تهران تاکید کرد: مجلس عصاره ملت است بعضی روش‌ها و رفتارها با نصیحت‌های امام و رفتار رهبری سازگاری ندارد.
وی به هیأت رئیسه مجلس پیشنهاد داد که از اساتید اخلاق برای حضور در مجلس استفاده شود تا برای نمایندگان درس اخلاق بگویند و روح و جان آنها را لطیف کنند.
تقوی با تاکید بر اینکه ما عصاره ملت و برآمده از الله اکبرهای مردم هستیم، گفت: پایه‌های صندلی‌هایی که روی آن نشسته ایم بر خون مواج شهدا قرار دارد؛ خانواده‌های شهدا و فرزندان شهدا در مجلس فراوان هستند.
توصیه تقوی به هیات رییسه:  اصلاحات را از خودتان و خودمان شروع کنید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه