رییس راهور ناجا از مصادیق به گفته‌ی او علنی فساد در خیابان‌های شهرها سخن گفت

آقای پلیس!مگر ما باعث شدیم کسانی باشند که با ماشین لوکس‌شان فخر بفروشند؟

»آساره کیانی:اگر تا همین دو روز پیش، با ماشین های لوکسِ خود، تظاهر به تفاخر می کردید یا دستِ سگ هایتان را 
می گرفتید و می بردید و مدام در سطح شهر می چرخاندید یا اینکه اتومبیل هایتان 
شیشه های دودی داشتند و همینطوری با صدای بلند، موزیک پخش می کردید، دیگر هیچ کدامِ این کارها را انجام ندهید چون همگی در راسته "تخلفات" جای گرفته و اصلا "از مظاهر علنی فساد" محسوب می شوند.
البته آنهایی که ماشین لوکس ندارند، خیالشان راحت است و آنها که دیگر کلا ماشین ندارند خب خیالشان راحت تر و دیگر خود را اسیر این حواشی فسادزای متخلفانه! و دردسر سازِ شیشه دودی و پخش صدای بلند و غیره نمی کنند. از آن طرف، آنهایی که هَشتشان گروِ نُهشان است در هزینه های نگهداری و خورد و خوراک خودشان مانده اند آن هم در این شرایط اقتصاد کرونایی چه برسد به هزینه های سگهایشان! اصلا مگر چند درصد مردم شهرها سگ دارند؟
معمولا یک پدیده وقتی روی مُخی و آزاردهنده می شود، برایش جُرم می برند تا کم شود و متعادل و آزارندهنده. آیا این امکان وجود دارد که تعداد شکایت از آزار سگ ها بالا رفته باشد؟
یا شکایت از مصادیق دیگرِ تخلف که ذکرشان رفت.
همه ی اینها به کنار، اصلا چه طور می شود فهمید کسی تظاهر به تفاخر می کند؟ مثلا یکی دارد از خیابان با یک ماشین مدل بالا گذر می کند، جلوی او را بگیریم و بپرسیم، آقا شما داری تظاهر می کنی به تفاخر یا خیر؟
درصدها چه می گویند؟ چه قدر ماشین مدل بالای خیلی لوکس در شهر عبور 
می کنند و مدام به مردم تظاهر به تفاخر 
می کنند؟ تعداد مورد تفاخر قرار
گرفته ها چه قدر است؟اینها که تظاهر به تفاخر 
می کنند و یا اصلا خودشان هم 
نمی دانند در حال تظاهرند، چه کسانی هستند؟ چند درصدند؟ شغلشان چیست؟ شغل پدرهایشان چیست؟نگارنده 
نمی گوید ولی به محض اینکه اسمشان را بیاورید حروف نچسبِ آقازاده و خانم زاده در ذهن های مردم شکل می گیرد.
به فرض اینکه بحث های روزمره و صحبتهای داخل تاکسی ها و غیره را بگذاریم یک گوشه؛
چه سیاست هایی، کدام برنامه ریزی، چه خط مشی ای، چه رویکردی، کدام عدالت و شرایطی این چنین زمینه ای را فراهم کرده که یک نفر ماشین خیلی لوکس سوار شود و هزاران نفر نتوانند یک پرایدِ معمولی هم داشته باشند؟
اینکه بگذاریم فاصله طبقاتی به وجود بیاید، بعد  بیاییم بگوییم حالا شما تظاهر به تفاخر نکن، یک جورهایی نیست؟
بی خیال؛ اینها به ما مربوط نیست، چون نه سگ داریم نه ماشین لوکس و نه شیشه ی دودی. ما فقط یک قلم داریم و سعی می کنیم روحیه ی مردم را با آن شاد کنیم.  پی نوشت: سید کمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور ناجا، روز دوشنبه، ۲۶ خرداد در یک مراسم رسمی، اعلام کرد؛ "تظاهر به تفاخر با ماشین‌های لوکس و گران‌قیمت"، "سگ گردانی"، "داشتن شیشه دودیِ اتومبیل"، همینطور پخشِ "آهنگ و صداهای بلند" همگی تخلف هستند و سوای آن از مظاهر علنی فساد محسوب شده و مجازاتهای مربوط به خود را خواهند داشت.
 آقای پلیس!مگر ما باعث شدیم کسانی باشند که با ماشین لوکس‌شان فخر بفروشند؟
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه