دیروز در پارلمان چه گذشت؟

محاکمه در مجلس

گروه مجلس- وزیر کشور دیروز مهمان بهارستانی ها بود اما به نظر می رسد این جلسه دوستانه نبود. آنقدر که  نماینده گرمسار خواستار محاکمه وزیر کشور در دادگاه شد!
به گزارش اقتصادسرآمد، نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنزین باید گران می‌شد و در این شکی نیست اما آقای رئیس‌جمهور می‌گوید من در ساری بودم و خودم هم بعداً فهمیدم؛ شخص آقای رئیس‌جمهور خاطره تعریف می‌کند! ایشان باید بداند برای این تصمیم، مردمی کشته شدند که تبعات منفی برای کشور و مردم داشت.رئیس‌جمهور در ارومیه گفت که من صبح متوجه شدم؛ چرا خاطره تعریف می‌کنند؟ ایشان رئیس‌جمهور هستند. آقای وزیر کشور شما مسئول امنیت، معیشت، زندگی و سرنوشت مردم هستید اما در قضیه بنزین تدبیری صورت نگرفت.
نماینده مردم گرمسار گفت: این همه خسارت جانی و مالی به مردم زده شد، چه کسی باید جواب بدهد؟ یک نفر از این مسئولان را پای دادگاه ببریم و سوال کنیم که نقش ما در قضیه چه بوده است. 
وی ادامه داد: رئیس‌جمهور گفت کسی به من نگفت بنزین گران شده است، اینکه تدبیر نیست شما وزیر کشور هستید و اتفاقاتی که افتاد و آتش‌سوزی و خساراتی که صورت گرفت، محصول بی‌تدبیری شماست. 
مطهری ادامه داد: آقای وزیر کشور باید در دادگاه محاکمه شود مگر ما شوخی داریم؟ آقای وزیر آمار کشته‌ها و خسارت اقتصادی زیاد است. چرا کسی به وزیر کشور نمی‌گوید جواب دهد!
نماینده مردم ملایر در مجلس خواستار توجه جدی وزیر کشور به مسائلی شد که باعث ایجاد ناامنی در کشور می‌شود.هادی بیگی‌نژاد در جلسه علنی دیروزمجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه داخلی و امنیتی کشور با حضور رحمانی‌فضلی اظهار داشت: حقوق کارگران بسیار کم است درحالی‌که مردم با مشکلات زیادی به ویژه در زمینه مسکن مواجه هستند که این موضوعات می‌تواند منجر به ایجاد ناامنی برای کشور شود.
وی با تأکید بر اینکه وزارت کشور متولی تأمین امنیت است، افزود: در موضوع گرانی بنزین هم متولی امر وزارت کشور بود اما شاهد بودیم که دشمن مردم را عصبانی و مسائل داخلی ما را تبدیل به مسائل بین‌المللی می‌کرد که مسئول همه این مسائل وزارت کشور است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بسیاری از مناطق کشور مشکلاتی در زمینه کم‌آبی دارند و از این لحاظ در رنج و سختی هستند، درحالی‌که بارها وزارت کشور در این زمینه تذکر داده اما آنان توجهی نمی‌کنند.
در ادامه جلسه علی‌اصغر عنابستانی درباره موضوع مذکور اظهار داشت: اخیراً معاون سیاسی وزیر کشور ابلاغ کرده که هیچ تغییری در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها انجام نخواهد شد که این موضوع برخلاف اجرای منویات مقام معظم رهبری و تحول در ساختار اجرایی کشور است.
نماینده مردم بابل در مجلس گفت: وزارت کشور باید به موضوع مفاسد دستگاه‌های  اداری و عزل و نصب‌های نادرستی که وجود دارد، ورود کند.
مهدی سعادتی در جلسه علنی دیروز در بررسی مسائل داخلی و امنیتی کشور، گفت: به نظر می رسد که موضوع جهش تولید  در استان ها به فراموشی سپرده شده است و استانداران برای مدیریت گرانی های لجام گسیخته برنامه ای ندارند.
وی افزود: وزارت کشور باید اقداماتی را برای تقویت سلامت اجتماعی و سبک زندگی مردم در دستور کار خود قرار دهد و همچنین مجلس باید در زمینه افزایش جمعیت و جلوگیری از پیرشدن جامعه اقداماتی را در دستور کار خود قرار دهد.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست ما از وزیر کشور این است که مشکل تقسیمات کشوری را برطرف کند و همچنین وزارت کشور به موضوع مفاسد دستگاه های اداری و انتصابات نادرست ورود جدی کند و از ظرفیت جوانان استفاده بیشتری شود.
محمدرضا احمدی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی مسائل حوزه داخلی و امنیتی کشور، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پیام خود به مجلس یازدهم تأکید فرمودند که به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ توجه شود اما متأسفانه شاهد ولنگاری فرهنگی در برخی از شهرها هستیم.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه نظارتی بر ولنگاری فرهنگی نمی‌شود، گفت: شاهدیم برخی از افراد بدون حجاب در نقاط مختلف شهر تردد می‌کنند که وزارت کشور باید پاسخگو باشد و برنامه‌ای برای مبارزه با ولنگاری فرهنگی داشته باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت کشور مواضع خوبی برای حمایت از امر به معروف و نهی منکر اتخاذ نمی‌کند که باید در این سیاست بازنگری کند.
محاکمه در مجلس
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه