انتقاد مجلسی ها ازستاد ملی مقابله با کرونا که به ستاد دولتی تبدیل شده است

چرا نمایندگان به ستاد ملی کرونا دعوت نمی شوند

گروه مجلس- حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست تا با توجه به ضرورت ایجاد یک فرصت کنترلی برای بار مراجعات بیمارستانی و پیشگیری از خستگی مفرط کادر بهداشت و درمان، تهران و کلانشهرها را به مدت ۱۵ الی ۳۰ روز به صورت کامل تعطیل کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس البته با انتقاد از رئیس جمهور برای عدم دعوت از نمایندگان مجلس جهت حضور در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بی‌توجهی دولت به پیگیری‌های رئیس مجلس برای تخصیص کامل یک میلیارد دلار صندوق توسعۀ ملی به منظور حل مشکلات معیشتی کادر درمانی منجر به مهاجرت گسترده پرستاران و نارضایتی کادر درمانی شده است .
حسینعلی شهریاری با اشاره به صحبت‌های دکتر قالیباف در خصوص پیگیری‌های کمیسیون بهداشت برای بهبود معیشت کادر درمانی و نامه رئیس مجلس به رئیس جمهور در جهت پیگیری تخصیص کامل یک میلیارد دلار صندوق توسعۀ ملی به منظور حل مشکلات معیشتی کادر درمانی، گفت: متاسفانه در چند ماه اخیر تعدادی از پرستاران به دلیل حقوق و مزایای پایین و جایگاه نامناسب به کشورهای اروپایی و اسکاندیناوی مهاجرت کردند. متاسفانه کارانه امسال پرستاران و کادر درمانی با وجود شیوع ویروس کرونا و فعالیت 24 ساعته و مراقبت از بیماران حتی به اندازه اردیبهشت سال گذشته که کرونایی نبوده پرداخت نشده است.
وی با انتقاد از رئیس جمهور برای عدم دعوت از نمایندگان مجلس جهت حضور در جلسات ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: معتقدم این ستاد ملی کرونا نبوده بلکه ستاد دولتی است. علی رغم تاکید و درخواست دکتر قالیباف از رئیس جمهور برای حضور یکی از نمایندگان اعضای کمیسیون بهداشت و کمیسیون اجتماعی در جلسات این ستاد  تاکنون حتی یک بار هم به این جلسات دعوت نشده اند. تنها امروز از نمایندگان مجلس برای جلسه قرارگاه عملیاتی برای اجرایی کردن مصوبات ستاد که هیچ ارتباطی با آنها نداشته، دعوت کردند.
در عین حال، عضو مجمع نمایندگان تهران در ستاد عملیات مقابله با کرونای پایتخت، قطع زنجیره انتقال کرونا و خروج از وضعیت بحرانی فعلی را با قرنطینه کامل پایتخت امکان‌پذیر دانست و گفت: جان مردم در معرض خطر است و تعداد بالای فوتی‌ها نباید برایمان عادی شود بنابراین دولت باید هزینه‌های قرنطینه را برای تامین سلامت تقبل کند.
اقبال شاکری عضو مجمع نمایندگان تهران در ستاد عملیات مقابله با کرونا شهر تهران با انتقاد از اینکه آمار فوت‌شدگان و مبتلایان به بیماری کرونا روز به روز در حال افزایش است، گفت: سه نماینده برای عضویت در ستاد معرفی شدند و هر هفته جلساتی را برگزار و موضوعات مربوط به شهر تهران را بررسی می‌کنیم؛ بررسی‌های علمی و عملیاتی نشان می‌دهد که قطع زنجیره انتقال کرونا و خروج از وضعیت بحرانی فعلی جز با قرنطینه کامل پایتخت به مدت دو تا سه هفته امکان‌پذیر نیست و با توجه به آمار بالای مرگ و میر باید این کار صورت گیرد.
همچنین، عضو هیات رییسه مجلس، با بیان اینکه قرنطینه خانه به خانه و کاهش هزینه انجام آزمایش کرونا و ویزیت پزشکان راهکار موثری برای کنترل ویروس کرونا است تاکیدکرد که لغو طرح ترافیک باعث کاهش استفاده مردم از وسایل حمل و نقل عمومی و کنترل بهتر کرونا می‌شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی ، در مورد طرح دو یا سه فوریتی برای تعطیلی تهران جهت کنترل شیوع کرونا که نمایندگان مجلس درصدد تدوین آن هستند، گفت: اگر طرح دیگری که بتواند ما را به همین هدف برساند از جمله قرنطینه خانه به خانه اجرا شود به نحوی که همان روش‌هایی که در پیک اول شیوع کرونا برای شناسایی و کنترل افراد بیمار بکار گرفته شده بود، اعمال شود، همچنین هزینه انجام آزمایش کرونا و مراجعه به پزشک کاهش پیدا کند مشوق‌های بهتری برای کنترل این ویروس منحوس خواهند بود.
نماینده مردم برخوار، شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهتر است با این مشوق‌ها میزان ابتلا به بیماری کرونا کنترل شود تا اینکه تهران یکپارچه تعطیل شود، چرا که تعطیلی این شهر هزینه تعطیلی کل کشور را به همراه خواهد داشت.
 چرا نمایندگان به ستاد ملی کرونا دعوت نمی شوند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه