سه پیش‌نیاز تقویت ارزش ریال

دولت برای تقویت ارزش پولی و رشد اقتصاد، باید ضمن تزویج انضباط پولی و مالی، شفافیت و رقابت را نیز بر اقتصاد حاکم کند.در سال جاری، اقتصاد ایران در کنار فشار حداکثری تحریم‌ها، با عامل اثرگذار دیگری به نام کرونا نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. این دو عامل، بر روند رشد اقتصادی و ارزش پول ملی تأثیر معناداری داشته است تا جایی که مرکز آمار ایران، رشد اقتصادی در بهار امسال را منفی 3.5 درصد اعلام کرده است.حال در جلسه روزهای گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه‌های اقتصادی دولت تأکید کرد: در شرایط رو به بهبود اقتصادی دولت با اتخاذ سیاست‌های متناسب مالی و کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه سرمایه‌گذاری، تقویت ارزش پول ملی و کمک به تولید ملی و رشد اقتصادی کشور را با قوت دنبال می‌کند.
بر این اساس به نظر می‌رسد دولت تدبیر و امید در ماه‌های پایانی دولت، به دنبال اثرگذار بر سه مؤلفه رشد اقتصادی، تقویت ارزش پول ملی و کمک به تولید ملی است. اهدافی که به گفته روحانی، با اتخاذ سیاست‌های متناسب مالی و کنترل نقدینگی دنبال خواهد شد.
رشد اقتصادی، توان تولیدی یک کشور هست، برای اینکه این رشد انجام بگیرد، مهم‌ترین فاکتور، سرمایه‌گذاری در اقتصاد است که باید اتفاق بیفتد.
برای اینکه سرمایه‌گذاری در اقتصاد اتفاق بیفتد، نیاز هست که فضای کسب‌وکار مناسب برای تولید و حمایت از تولید ملی باشد. به گفته پازوکی، برای اینکه فضا مناسب باشد، سه کار اساسی باید در دستور کار قرار بگیرد:
ادامه در صفحه 2
سه پیش‌نیاز تقویت ارزش ریال
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه