همه استان‌ها با افزایش جدی بیماران بستری  و سرپایی کرونا مواجه هستند


سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه به علت کووید ۱۹ در کشور همچنان شیب تند صعودی دارد و همه استان‌ها با افزایش جدی بیماران بستری و موارد سرپایی مواجه هستند.
سیما سادات لاری در گفت‌ وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در کشور افزود: از طرفی میزان عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور همچنان پایین و نگران کننده بوده و طبق آخرین گزارش ها ۵۸.۵ درصد گزارش شده است. کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان‌های ایلام و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.
وی ادامه داد: در هفته گذشته استان‌های ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری و مازندران دارای بیشترین میزان بروز موارد بستری و استان‌های البرز، همدان، خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد و مرکزی دارای بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری بوده‌اند.
معاون وزیر بهداشت گفت: میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی کشور هم با حد مطلوب فاصله زیادی دارد و حدود ۶۰ درصد گزارش شده است و استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و آذربایجان غربی دارای کمترین میزان استفاده از ماسک در کشور هستند.
لاری اظهار کرد: بیشترین میزان اخطار و معرفی به مراجع قضایی در اماکن عمومی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان مربوط به نانوایی‌ها بوده و رستوران‌ها و پاساژها به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.
همه استان‌ها با افزایش جدی بیماران بستری  و سرپایی کرونا مواجه هستند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه