خطیب زاده: آمریکا باید بداند گفت‌وگو‌های وین برای دور جدیدی از بده - بستان نیست 


 سخنگوی وزارت امور خارجه فضای مذاکرات وین را کند، اما مثبت ارزیابی کرد و گفت: با توجه به این که اختلافاتی پیرامون موضوعاتی وجود دارد؛ روند کار سریع نیست. این نکته مهم است که آمریکا باید بداند که گفتگو‌های وین برای دور جدیدی از بده بستان یا چانه زنی و مذاکره نیست.
به گزارش اقتصادسرآمد، سعید خطیب زاده در گفت‌وگو با شبکه «ان. بی. سی آمریکا» و در پاسخ به پرسشی درباره فضای مذاکرات وین اظهار داشت: فضا مثبت است، اگرچه پیشرفت‌ها احتمال ناکافی بوده، اما به اندازه‌ای هم بوده که اکنون مرحله تنظیم پیش نویس‌ها و مفاهمه بین طرف‌ها آغاز شده است.وی افزود: با توجه به این که اختلافاتی پیرامون موضوعاتی وجود دارد؛ روند کار سریع نیست. این نکته مهم است که واشنگتن باید بداند که گفتگو‌های وین برای دور جدیدی از بده بستان یا چانه زنی و مذاکره نیست.
سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: تمامی بده بستان‌ها و چانه زنی‌ها در جولای ۲۰۱۵ پایان یافت و ما هم اکنون در وین دور هم جمع شدیم تا بر این موضوع متمرکز شویم که آمریکا چگونه می‌تواند به پایبندی کامل به توافق بازگردد و طرح پایبندی در برابر پایبندی اجرا شود. خیلی زود است که به نوعی قضاوت داشته باشیم و جمع بندی کنیم.
خطیب زاده: آمریکا باید بداند گفت‌وگو‌های وین برای دور جدیدی از بده - بستان نیست 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه