کاهش نرخ دلار در بازارهای جهانی 


 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۳۶ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۹۶۸ واحد بسته شد. 
به گزارش اقتصادسرآمد از رویترز، در خبری خوب برای اقتصاد آمریکا به ویژه در زمانی که نرخ تورم وضعیت نگران کننده ای دارد، شمار متقاضیان دریافت مزایای بیکاری این کشور تا ابتدای ماه می با ۴۹ هزار نفر کاهش نسبت به ماه قبل به ۴۹۸ هزار نفر رسید که این رقم، پایین ترین رقم ثبت شده طی ۱۲ ماه اخیر تاکنون محسوب می شود. طبق اعلام وزارت کار آمریکا، بیشترین میزان کاهش در تقاضای دریافت مزایای بیکاری مربوط به ایالت های نیویورک، فلوریدا، کالیفرنیا و تگزاس بوده است.  
در خبری خوب برای اقتصاد اروپا، رشد فعالیت های تجاری در سطح اتحادیه اروپا تا پایان ماه آوریل به اوج پنج ماه اخیر خود رسیده است. با این حال افزایش تقاضا و به دنبال آن افزایش تورم مواد اولیه می تواند زمینه ساز افزایش تورم شود و این مساله به ویژه از آن جهت اهمیت دار دکه نرخ تورم در بسیاری از کشورها از جمله آلمان که بزرگ ترین اقتصاد اتحادیه به شمار می رود، همین حالا هم از سطح هدف گذاری شده دو درصدی عبور کرده و ابزارهای کنترل تورم نیز برای بانک مرکزی محدود است.  
بانک مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که همه گیری کرونا بیش از همه روی وضعیت معیشتی افراد با تحصیلات پایین و کسانی که مجبور به شیفت های کاری طولانی هستند، تاثیر منفی گذاشته است. جروم پاول- رییس فدرال رزرو- با بیان اینکه اقتصاد در مسیر احیا و بازگشت به شرایط قبل از آغاز همه گیری کرونا قرار دارد، نسبت به اشتغال زایی بیشتر با توجه به تقویت رشد اقتصادی ابراز امیدواری کرد. در پنج ماه اخیر نرخ بیکاری آمریکا در مسیر نزولی بوده و از نرخ های دورقمی مجددا فاصله گرفته است.  
کاهش نرخ دلار در بازارهای جهانی 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه